3

جشنواره لوی کراتونگ؛ آرزوها و گناهانی که به آب می‌سپارند

  • کد خبر : 24113
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
جشنواره لوی کراتونگ؛ آرزوها و گناهانی که به آب می‌سپارند
جشن شب لوی کراتونگ در کشور تایلند بسیار جذاب است. در این شب، زوج های جوان آرزو می کنند و سبد را به آب می‌سپارند و بر این اعتقاد هستند که با این کار به آرزوهایشان می‌رسند. همچنین برخی دیگر معتقدند با این کار به نوعی گناهان خود را به آب می‌سپارند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، لوی کراتونگ (Loi Krathong) یکی از زیباترین و رومانتیک‌ترین فستیوال‌ها در تایلند است که در شبی از دوازدهمین ماه سال، زمانی که ماه کامل و نورانی است برگزار می‌شود.

در این شب ماه کاملا دایره شکل، روشن و زیبا است. زوج‌های جوان تایلند به رسم گذشتگان، به کنار دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و کانال‌ها می‌روند و گراتونگ‌ها را به داخل آب رها می‌کنند و با این کار به نوعی احترام خود را به آب نشان می‌دهند. کراتونگ‌ها سبد‌هایی هستند که با برگ‌های موز شبیه به گل‌های نیلوفر ساخته می‌شوند.

این سبد‌ها حاوی شمع، گل، عود و چند سکه است. آن‌ها در این شب آرزو کرده و این سبد را به آب می‌سپارند و بر این اعتقاد هستند که با این کار به آرزوهایشان می‌رسند.

همچنین برخی دیگر با این کار به نوعی گناهان خود را به آب می‌سپارند و از خود دور می‌کنند و امید دارند با این کار زندگی خود و خانواده شان در آینده بهتر شود.

از آنجایی که این فستیوال در زمانی که ماه کامل است انجام می‌گیرد، تاریخ دقیقی ندارد و هر سال با سال گذشته تفاوت‌هایی دارد، اما معمولا در فصل پاییز و ماه نوامبر برگزار می‌شود و فقط ممکن است روز دقیق آن متفاوت باشد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=24113

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.