1

ورود دادگاه عالی هند به پرونده رهبران هندو مسلمان‌ستیز

  • کد خبر : 27095
  • ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۷:۱۲
ورود دادگاه عالی هند به پرونده رهبران هندو مسلمان‌ستیز
دادگاه عالی هند اعلام کرد که دادخواست پیگرد قانونی چندین رهبر مذهبی تندرو هندو به اتهام ایراد سخنرانی‌های ‌تحریک‌آمیز علیه مسلمانان در جریان یک نشست غیرعلنی را بررسی خواهد کرد. 

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سه قاضی دادگاه عالی گفتند که در حال صدور اخطاریه‌ای به دولت ایالت اوتاراکند هستند. این اخطاریه اعلام می‌کند که هفته آینده این پرونده از سوی دادگاه عالی بررسی می‌شود.

این رهبران مذهبی تندرو در کنفرانسی که ماه گذشته برگزار کرده‌ بودند از هندوها خواستند که خود را برای نسل‌کشی مسلمانان مسلح کنند.

پلیس گفته است که در حال بازجویی از مظنونان هستند، اما دستگیری صورت نگرفته است.

ایالت اوتاراکند توسط حزب ناسیونالیست بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر، اداره می‌شود که به قدرت رسیدن وی در سال ۲۰۱۴ و انتخاب مجدد قاطعانه در سال ۲۰۱۹، منجر به افزایش حملات علیه مسلمانان و سایر اقلیت‌ها شده است.

ماه گذشته هم پلیس هند یک رهبر مذهبی هندو به نام «کالیچاران ماهاراج» را به اتهام توهین به مهاتما گاندی، رهبر استقلال هند و تمجید از قاتل وی دستگیر کرد. مهاتما گاندی در سال ۱۹۴۸ در جریان یک جلسه دعا در پایتخت هند توسط یک هندو تندرو به ضرب گلوله کشته شد، رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها ملت هند را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=27095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.