2

موضع‌گیری فعالان مسلمان آمریکا در خصوص پدیده نفرت‌انگیز «همجنسگرایی»

  • کد خبر : 49958
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
موضع‌گیری فعالان مسلمان آمریکا در خصوص پدیده نفرت‌انگیز «همجنسگرایی»
گسترش انحراف بزرگ همجنسگرایی و فعالیت روزافزون همجنسگرایان و حتی تدوین قوانینی در راستای حمایت از این پدیده نفرت انگیز و ضد اسلامی، مسلمانان آمریکا را در معرض فشارهای اجتماعی سنگینی قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ایالات متحده آمریکا شاهد نزاع و برخورد ایدئولوژیکی شدیدی میان جریان‌های محافظه‌کار و دینی نزدیک به حزب جمهوری و بین جریان‌های لیبرال پیشرو و نزدیک به حزب دموکرات است. هویت‌ها و روابط جنسی در راس این پدیده‌هایی قرار دارد که در سطح گسترده، مقبولیت اجماعی و قانونی پیدا کرده است و البته در سطح گسترده، توسط دولت جوبایدن رئیس جمهور آمریکا ترویج و تبلیغ می‌شود.

اختلافات مربوط به هویت، یکی از مهمترین مسائلی است که ذهن میلیون‌ها خانواده آمریکایی را به خود مشغول کرده آن هم در شرایطی که هر طرف، به دنبال تحمیل طرح‌ها و برنامه‌های افراطی خود بر همگان است. در چنین شرایطی، مسلمانان آمریکا خود در بحبحوحه نزاع و نبرد با جامعه‌ای قرار گرفته‌اند که به نظر نمی‌رسد پایانی برای آن در آینده نزدیک وجود داشته باشد.

انحرافات جنسی و اخلاقی عامل قطب بندی

از زمانی که دادگاه عالی آمریکا تمام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها علیه ازدواج همجنسگرایان مصوب سال 2015 میلادی را لغو و مجوز آن را در تمام ایالت‌های پنجاه گانه صادر کرد و از همه ایالت‌ها خواست مجوز ازدواج آنها را خارج از ایالت‌ها صادر کنند، مسائل مربوط به هویت جنسی به یکی از مهمترین مسائلی تبدیل شده که سبب بروز اختلافات تند و جدی و قطب بندی میان آمریکایی‌ها شده است.

آمار دقیقی از مسلمانان در آمریکا وجود ندارد، چرا که قوانین آمریکایی جمع آوری آمار و اطلاعات در خصوص وابستگی دینی در سرشماری جمعیتی عمومی را منع کرده است، اما برآوردهای کارشناسان نشان می‌دهد که مسلمانان، یک تا دو درصد از کل جمعیت 333 میلیون نفری آمریکا را تشکیل می‌دهند یعنی جمعیت مسلمانان آمریکا بین 3/3 تا 6/6میلیون نفر برآورد می‌شوند. مسلمانان در تمام ایالت‌های آمریکا پراکنده شده و مراسم عبادی خود را در 2800 مسجد به جا می‌آورند.

بر همین اساس، ده‌ها نفر از علما، فعالان و خطیبان مسلمان در آمریکا، در بیانیه‌ای به توضیح موضع آموزه‌های دینی اسلامی در قبال اینگونه چالش‌ها در  جامعه آمریکایی پرداخته و بر حق آزادی اعتقادات دینی تاکید کرده‌اند.

ذر این بیانیه با عنوان «اختلاف دیدگاه‌ها، توضیحی درباره اخلاق جنسی و جنسیت در اسلام»، موضع آموزه‌های اسلامی در قبال اقدامات و هویت‌های جنسی تشریح شده است.

معضل مدارس و کتابخانه‌های دولتی و همجنسگرایی

جریان‌های پیشرو در بسیاری از ایالت‌های آمریکا در راستای تبلیغ و ترویج ارزش‌هایی عمل می‌کنند که متکی بر تبلیغ طبیعی جامعه همجنسگرایان در میان دانش آموزان مدارس از طریق تدوین لوایح و قوانین است که حتی برخی از این قوانین، حق تعیین هویت جنسی یا تغییر آن را به کودکان اعطا می‌کند. این قوانین و لوایح در برخی موارد، موافقت والدین کودکان را نادیده گرفته و چنین سیاست‌هایی، قدرت والدین مسلمانان برای آموزش مسائل اخلاقی جنسی مبتنی بر آموزه‌های دینی به فرزندانشان را از بین می‌برد و حق قانونی آنها در اعمال و انجام آزادانه شعائر دینی را نقض می‌کند و به ایجاد جو متعصبانه علیه جوامع دینی کمک می‌کند.

در بسیاری از کتابخانه‌های دولتی آمریکا به ویژه در ایالت‌های لیبرال که تحت حکومت دموکرات‌ها قرار دارند، کتاب‌های فراوانی وجود دارند که ضرورت به رسمیت شناختن هویت‌های جنسی را ترویج می‌کنند. برخی از این کتاب‌ها به تبلیغ شخصیت‌های وابسته به جامعه همجنسگرایان می‌پردازند یا آنها را به شکل قهرمان یا قربانی مظلوم تبلیغ می‌کنند.

چنین وضعی،«براون دیسانتیس» فرماندار ایالت فلوریدا را به سمت ممنوع کردن بسیاری از این اقدامات در داخل مدارس و کتابخانه‌های ایالت متبوع خود سوق داده است، وی همچنین ورود و فعالیت هر یک از نمایندگان جامعه همجنسگرایان به مدارس ابتدایی برای صحبت کردن با دانش آموزان را ممنوع اعلام کرده است و البته بخش اعظم جمعیت این ایالت از این سیاست‌ها حمایت کرده‌اند.

علما، فعالان و خطیبان مسلمان در آمریکا، در ادامه بیانیه خود آورده‌اند: آموزه‌های دینی اسلامی، روابط جنسی را فقط در چارچوب ازدواج مجاز می‌دانند و اینکه ازدواج فقط میان مرد و زن انجام می‌شود.همچنین آموزه‌های اسلامی به صراحت روابط جنسی نامشروع را ممنوع و محکوم کرده است و اینکه مردان و زنان از نظر روحی در برابر خداوند برابرند.

این بیانیه همچنین آورده است که اسلام و  آموزه‌های اسلامی به صراحت و به شدت، اقدامات پزشکی را که با هدف تغییر جنسیت افراد صورت می‌گیرد، ممنوع کرده است.

این بیانیه همچنین تاکید کرده است که تلاش‌های برخی برای بازتفسیر متون اسلامی برای تاکید بر همجنسگرایی، قاطعا مردود است و نمی‌توان از چنین تلاش‌هایی دفاع کرد زیرا با اصول غیر قابل تغییر تعارض داشته و در نتیجه نمی‌توان آن را بازنگری کرد.

امضاکنندگان این بیانیه تاکید کرده‌اند که این نکته را می‌دانند که موضع آنها منجر به تقابل و برخورد با اهداف طرفداران جامعه همجنسگرایان خواهد شد. به همین سبب بر اهمیت دستور خداوند به مسلمانان مبنی بر چنگ زدن به اعتقادات دینی داده تاکید می‌کنند و ترسی از انتقام قانونی یا منزوی شدن هدفمند ندارند.

این بیانیه از مقامات آمریکایی خواسته است از حق قانونی  مسلمانان برای انجام آزادانه اعتقادات دینی بدون هرگونه ترس از اعمال محدودیت‌ها و مخالفت هرقانونی که به دنبال سرکوب آزادی‌های دینی جوامع مذهبی باشد، حمایت کنند.

شیخ عمر سلیمان خطیب آمریکایی فلسطینی الاصل که ریاست مرکز مطالعات اسلامی «یقین» را برعهده دارد، خاطر نشان کرد که این بیانیه، بیانگر آموزه‌های راسخ و مستحکم قرآن و سنت‌های اسلامی است و اینکه مسلمانان قادر به همزیستی مسالمت آمیز هستند بدون اینکه مجبور شوند از اصول خود دست بردارند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.