1
مدیر موسسه بهداشت معنوی بیان کرد؛

نبود معنویت، عامل پیدایش فرقه های باطل

  • کد خبر : 47935
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
نبود معنویت، عامل پیدایش فرقه های باطل
مدیر موسسه بهداشت معنوی گفت: انسان برای رسیدن به آرامش به صورت فطری به دنبال معنویت می باشد و اگر این نیاز را با یک معنویت برخاسته از یک دین صحیح برطرف نکند در گرداب دین و فرقه هاب باطل نوظهور غرق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مظاهری سیف، مدیر موسسه بهداشت معنوی در سلسله نشست های ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴(ه.ق) ویژه مبلغان اعزامی که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در سالن همایش های غدیر برگزار گردید در خصوص موضوع «فضای مجازی و شبه معنویت های نوین» مطالبی را بیان کرد.

حجت الاسلام مظاهری اظهار داشت: در بین جریان های معنوی نوظهور، گسترده ترین جریانی که بر روی دیگر جریان ها تاثیرات فروانی نیز گذاشته است، یک دین جدید به نام «تفکر نو» در اواخر قرن ۱۹ در آمریکا تاسیس و در قرن ۲۱ گسترش یافت.

وی در ادامه افزود: از ویژگی های این دین نوظهور و باطل این است که به دین و اعتقاداتی که مخاطب او دارد کاری نداشته و به دنبال متقاعد کردن وی در جهت یادگیری آموزه های خود می باشد.
مدیر موسسه بهداشت معنوی گفت: اولین و اساسی ترین آموزه دین مذکور، القای این مطلب است که خدا در حقیقت و واقع وجود نداشته و خدایی که انسان ها او را قبول دارند همان نیروی درونی خود آن ها می باشد.

حجت الاسلام مظاهری سیف تصریح کرد: دین باطل «تفکر نو» پیامبران الهی را، حکیمان برجسته می داند که این حقیقت را دریافته اند که انسان یک قدرت بی نهایت بوده و می باشد، ولی در زمان های قدیم به دلیل نبود فضای گفتمان علمی اظهار این حقایق ناممکن بوده لیکن در زمان فعلی که در عصر پیشرفت و ارتباطات هستیم می توانیم این حقایق را به صورت علنی بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان و موسسان این دین باطل معتقدند که راه استفاده از نیرو و قدرت بی نهایت در انسان، همان «ذهن» می باشد. انسان ها از طریق تصورات و توهمات خود می توانند به قدرت بی نهایت خود دست یابند.

مدیر موسسه بهداشت معنوی «بکارگیری الفاظ و کلمات مثبت» را دیگر آموزه های دین باطل تفکر نو دانست و  اظهار داشت: «بکارگیری الفاظ و کلمات مثبت» دیگر آموزه دین مذکور بوده و بر این باورند که انسان با این آموزه می تواند به هر آنچه دوست دارد برسد و موارد منفی را حتی در تصورات خویش از خدا نخواهد که اگر این اتفاق بیافتد امکان دارد مسایل منفی برای او رخ دهد.
حجت الاسلام مظاهری سیف ادامه داد: بر اساس آموزه های دین مذکور، خدا همان نیروی درونی انسان ها بوده و هرکس از این نیرو استفاده کند می تواند به آرزوهای خویش برسد، در نتیجه هر فردی که از نظری مادی و ثروت دارای رفاه بیشتری باشد از لحاظ معنوی بالاتر و هر کس فقیر باشد دارای معنویت کمتری خواهد بود.

وی در ادامه مطالب خود به موضوع «نظام سرمایه داری» اشاره کرد و افزود: با ایده اولوژی که دین باطل تفکر نو دارد، موضوع خطرات «نظام سرمایه داری» توجیه می شود و مردم بر این باور می رسند که افراد ثروتنمد مردمان خوبی بوده و افراد فقیر لیاقت زندگی کردن در این جهان هستی را ندارند، این باور غافل از آن است که راه های کسب ثروت چگونه بوده! آیا در این راه ظلمی بر دیگران می شود یاخیر.

حجت الاسلام مظاهری سیف، نبود معنویت را عامل پیدایش فرقه های باطل دانست و گفت: انسان برای رسیدن به آرامش به صورت فطری به دنبال معنویت می باشد و اگر این نیاز را با یک معنویت برخاسته از یک دین صحیح برطرف نکند در گرداب دین  و فرقه هاب باطل نوظهور غرق خواهد شد.

مدیر موسسه بهداشت معنوی تصریح کرد: مبلغان باید توجه کنند در رویکرد فعالیت های تبلیغی خود به جای آموزش مفاهیم و القای براهین به موضوع مهم ایجاد معنویت در مخاطبان بپردازند و ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی برای این موضوع می باشد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.