2

دادگاه حقوق بشر اروپا: رومانی باید ازدواج همجنس گرایان را به رسمیت بشناسد

  • کد خبر : 49662
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۵
دادگاه حقوق بشر اروپا: رومانی باید ازدواج همجنس گرایان را به رسمیت بشناسد
دادگاه حقوق بشر اروپا تاکید کرد که به مقامات رومانی دستور داده تا با تصویب قانونی، ازدواج همجنس گرایان را به رسمیت بشناسند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دادگاه حقوق بشر اروپا با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد که با صدور حکمی، مقامات رومانی را ملزم کرده تا قانونی را برای به رسمیت شناختن ازدواج همجنس گرایان به تصویب برسانند در حالی که بر اساس قوانین کنونی این کشور، ازدواج میان زن و مرد صورت می گیرد و ازدواج همجنس گرایان ممنوع است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، حکم مذکور پس از آن صادر شد که 21 زوج همجنس گرا در رومانی به دلیل خودداری دادگاه های محلی از ثبت ازدواج آنها با توجه به مغایرت چنین درخواستی با قوانین این کشور، طی سال های 2019 و 2020 میلادی به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کردند.

دادگاه حقوق بشر اروپا در بیانیه خود ضمن متهم کردن مقامات رومانی به نقض ماده هشتم کنوانسیون اروپایی حقوق بشر مبنی بر «حق احترام به زندگی خصوصی و خانوادگی»، عنوان کرد: رومانی ملزم است تا به رسمیت شناختن و حفاظت مناسب برای روابط همجنس گرایی را فراهم کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «نووستی» روسیه، این دادگاه همچنین تاکید کرد که همه کشورهای عضو کنوانسیون اروپایی حقوق بشر، «ملزم به تامین چارچوب قانونی هستند که اجازه به رسمیت شناختن ازدواج همجنس گرایان را می دهد و حفاظت لازم را برای آنها فراهم می کند».

بر اساس حکم قضات دادگاه حقوق بشر اروپا، به رسمیت شناختن ازدواج همجنس گرایان آسیبی به نهاد ازدواج نمی رساند چرا که تأثیری بر توانایی زوج های سنتی برای ازدواج نمی گذارد

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.