2

تشیع لندنی بدتر از غلات

  • کد خبر : 44875
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۳۸
تشیع لندنی بدتر از غلات
تشیع لندنی روش‌هایی را ابداع می‌کند که حتی افراطی‌ترین گروه‌های شیعه که در تاریخ با عنوان غلات یا اهل غلو از آنها یاد می‌شود و از طرف ائمه (ع) تکفیر شده‌اند هم، چنین روش‌هایی را به کار نگرفته‌ بودند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، متأسفانه امروزه برخی از گروه‌های افراطی منتسب به شیعه با افراطی گری‌هایی چون اعلام هفته برائت (هم زمان با هفته وحدت) دشنام و ناسزا به برخی از همسران رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و انتشار کتاب‌هایی که در آن به مقدسات اهل سنت اهانت شده است، در مسیر خواسته‌های دشمنان اسلام، گام برمی‌دارند.

متأسفانه اقدامات این افراد، یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش گروه‌های تکفیری علیه شیعه در کشورهای اسلامی نظیر پاکستان و عراق و … است و این همان هدفی است که قدرت‌های استعماری نظیر انگلیس و آمریکا و صهیونیسم جهانی به دنبال آن بودند.

استعمارگران از همان ابتدا با حمایت‌های همه جانبه از افراد بی‌سواد و روحانی نمایی نظیر یاسر الحبیب و شیخ الهیاری و اقدامات تفرقه افکنانه آنان، به دنبال این بودند که مذهب حقه شیعه را به عنوان یک مذهب خشن و افراطی نزد جهانیان معرفی کنند.
این افراد که تحت یک جریان به نام «تشیع انگلیسی» یا «تشیع لندنی» و یا جریان «شیرازی‌ها» شناخته می‌شوند، تلاش می‌کنند با ابداع افراطی‌ترین روش‌های عزاداری، باقی جریان‌های شیعه را از صحنه خارج کرده و سیطره انحصاری خود را بر جهان تشیع حاکم کند. به همین خاطر، روش‌هایی را ابداع می‌کنند که حتی گروه‌های منحرف شده از تشیع که در تاریخ با عنوان غلات یا اهل غلو از آنها یاد می‌شود و از طرف ائمه (علیهم‌السلام) تکفیر شده‌اند هم، چنین روش‌هایی را به کار نگرفته‌ بودند.

جریانی که در زمان حمله داعش، فرار را بر قرار ترجیح داد:
این جریان که خود را متولی انحصاری دفاع از اهل بیت (علیهم‌السلام) معرفی می‌کند، در اولین روزهای حمله گروه تکفیری تروریستی داعش و پس از سقوط موصل و سرازیر شدن داعش به طرف سامراء، بغداد و تهدید نجف و کربلا، نه تنها وارد صحنه جنگ علیه داعشی‌ها نشد، بلکه آماده فرار از کربلا شده بود. علمای این جریان هیچ فتوایی جهت بسیج مردم علیه داعش صادر نکردند و آماده تخلیه کربلا و فرار از عراق شدند.

با صدور فتوای جهاد از طرف آیت الله سیستانی و نقش حیاتی و سرنوشت‌ساز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با داعش و عقب راندن این گروه، بار دیگر جناح شیرازی‌ها به راه و روش سابق خود بازگشتند و با فرا رسیدن محرم، بار دیگر به جوسازی علیه مخالفان خود پرداختند. به گونه‌ای که معیار وفاداری و عشق به اهل بیت (علیهم‌السلام) را احیاء شعائر مذهبی به سبک جریان خود قرار داده‌اند و هر نوع مخالفتی با خود را عدم وفاداری به اهل بیت (علیهم‌السلام) و ضعف تدین و دشمنی با معصومین معرفی می‌کنند.

امروزه به تعبیر طه حسین، دشمنان شیعه در کمین نشسته‌اند و تک تک گفته‌ها و کردار شیعیان را زیر نظر گرفته‌اند.[1]
بنابراین، عقاید و برداشت‌های نادرست و افراطی آن‌ها، در واقع آب به آسیاب دشمن ریختن است. به همین جهت پیشوایان دینی ما در گذشته و بزرگان ما، امروزه بر ضرورت اصلاح در جامعه شیعی و طرد افراط گران تأکید داشته و دارند.

پی‌نوشت:
[1]. طه حسین، الفتنة الکبری علی و بنوه، ج2، ص25. «و خصومهم وافقون لهم بالمرصاد…»

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=44875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.