1

بازگشت بت پرستی به میان اعراب

  • کد خبر : 42242
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۵:۳۰
بازگشت بت پرستی به میان اعراب
کشور امارات متحده عربی، بازگشت بت ها را بصورت قانونی و رسمی با ساخت عبادتگاه برای هندوها اعلام کرد. این کار در حالی انجام می شود که برخی هندوها مساجد مسلمانان در هند را تخریب می کنند و دولت هند هم اقدام قاطعی در حمایت از مسلمانان، انجام نمی دهد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رانندگانی که در اتوبان ابوظبی در کشور امارات رانندگی می کنند با دیدن مجسمه بزرگ بودا که در حاشیه شاهراه قرار گرفته است غافلگیر می شوند. این مجسمه ۱۰ متری در شاهراه شیخ زائد بین دبی و ابوظبی نصب شده است. این موضوع انتقادات تندی را در فضای مجازی برانگیخت و منتقدان، چنین حرکتی را بازگشت بت ها به جزیره العرب توصیف کردند و نوشتند که بودا در نزد پیروانش خداست و بوداییان خدایی غیر از الله را می پرستند، شایسته نیست که این اقدام را با عناوینی همچون «مدارا با سایر ادیان» و یا «کنار آمدن با دیگران» توجیه کنیم.

تاریخ ثبت خواهد کرد که بن زائد(1) نخستین کسی است که بت ها را به جزیرة العرب بازگرداند. بعد هزار و چهار صد سال دوباره بت ها وارد سرزمین اعراب شدند, بصورت رسمی و قانونی. اوایل مهر ماه 1401شمسی خبر عجیب دیگری در رسانه های خبری منشر شد. در کشور امارات متحده عربی یک معبد بزرگ برای هندو ها افتتاح شد. میلیون نفر از جمعیت خارجی های مقیم امارات را هندوها تشکیل می دهند. تقریباً از جمعیت 10 میلیون نفری امارات، فقط 1میلیون شهروند اماراتی هستند و 9میلیون دیگر مهاجر و از سایر کشورها وارد امارات شدند. از این 9 میلیون، 5/3 میلیون نفر آئین هندوئیسم دارند.

افتتاح اولین عبادتگاه هندوها در دبی با واکنش های موافق و مخالف مختلفی روبه رو شده است. برخی مخالفان گفته اند این اتفاق در حالی رخ داد که مسلمانان در هند از سوی هندوهای افراطی با فشار و بازداشت و تخریب خانه ها و حملات گسترده ای روبه رو هستند اما دولت امارات انتقادی از این موضوع نمی کند. وزیر تسامح و همزیستی امارات (شیخ نهیان) و سفیر هند در امارات (سنجای سودهیر) در مراسم افتتاحیه این معبد حضور داشتند. مساحت این معبد 2300 متر مربع است و ظرفیت میزبانی یک هزار نفر را دارد. معبد در منطقه بندری «جبل علی» دبی ساخته شده است.

در زمانی که هند علیه مسلمانان خود بدترین عذاب را وارد می کند و مساجد را تخریب و آنها را تحت فشار قرار می دهد دولت امارات بزرگترین معبد هندوها در جهان عرب را افتتاح می کند. به نظر می رسد پشت پرده مهمی در کار می باشد. وقتی هندوهای افراطی با حمایت دولت هند مساجد اسلامی را در هند تخریب می کنند، معبد هندوها در امارات به هزینه 16 میلیون دلار ساخته می شود. این غیرعقلانی و بدون توجیه است. در مقابل، بسیاری هم از این اقدام، استقبال کردند. شماری از فعالان شبکه های اجتماعی گفته اند چون امارات بیش از 3 میلیون نفر دارای دین هندو از شهروندان هندوستان و دیگر کشورها دارد این اقدام مثبت است.

سوالی که داریم این است آیا دولت امارات نباید تفاهم نامه فرهنگی و دینی با کشورهایی مثل هند و سایر کشورهایی که تبعه آن ها در امارات هستند امضا می کرد که در قبال اعطای مجوز عبادتگاه در امارات، آن کشورها متعهد می شدند که به مساجد و برنامه های دینی و مذهبی مسلمانان در داخل کشورهای خود احترام گذاشته و مسلمانان آزادی کامل در اجرای مراسمات دینی خود داشته باشند؟ کشور امارات بدون این تفاهم نامه و یک برنامه از پیش تعیین شده امتیازات زیادی به هندوها داده است بدون اینکه کوچکترین امتیازی برای مسلمانان بگیرد و این راهبردی اشتباه و غلط است. این نخستین معبد هندوها در ساختمان مستقل در جنوب خلیج فارس است. در کنار محل این معبد خانه بسیاری از هندوها وجود دارد.

پی ‌نوشت:
1. محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارت ابوظبی و رئیس کشور امارات متحده عربی می باشد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=42242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.