4

هند حملات تروریستی بر اقلیت‌ها را در افغانستان «نگران‌کننده» خواند

  • کد خبر : 38667
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
هند حملات تروریستی بر اقلیت‌ها را در افغانستان «نگران‌کننده» خواند
نماینده دایم هند در سازمان ملل متحد با اشاره به وضعیت افغانستان حملات تروریستی بر جوامع اقلیت‌های مذهبی را نگران‌کننده خواند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، روچیرا کمبوج نماینده دایم هند در سازمان ملل متحد خواستار اقدامات ملموس علیه گروه‌های تروریستی شد.

کمبوج در نشست شورای امنیت این سازمان گفت: مجموع حملات به اماکن مذهبی جوامع اقلیت در افغانستان، از جمله حمله اخیر به گورودواره سیک به تاریخ ۱۸ جون در کابل و انفجار دیگری در نزدیکی همان گورودواره به تاریخ ۲۸ جولای بسیار نگران‌کننده است.

وی افزود که گروه‌های تروریستی که نام‌های شان در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل است، تهدیدی مستقیم به صلح و ثبات افغانستان و منطقه است.

نماینده هند می‌گوید که کشورش باید اطمینان پیدا کنند که این گروه‌های تروریستی تحت هر نامی از هیچ حمایت ضمنی یا مستقیم برخوردار نمی‌شود.

روچیرا کمبوج با اشاره به وضعیت وخیم بشری در افغانستان گفت که تا کنون بیش از ۴۰ هزار تن گندم، داروهای حیاتی ضروری، ۵۰ هزار دوز واکسین کووید-۱۹ و محموله‌های کمک بشری به افغانستان ارسال کرده است.

وی در ادامه گفت: برای اطمینان از توزیع عادلانه و برابر کمک‌های گندم هند، دولت هند با برنامه غذایی جهانی سازمان ملل متحد جهت توزیع گندم در داخل افغانستان موافقت‌نامه امضا کرده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.