3

شیخ وهابی و مصادره به مطلوب از سنت نبوی برای توجیه سازش با صهیونیست‌ها

  • کد خبر : 38351
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۴۳
شیخ وهابی و مصادره به مطلوب از سنت نبوی برای توجیه سازش با صهیونیست‌ها
عضو هیئت علمای ارشد عربستان سعودی با مصادره به مطلوب از روایات اسلامی در باب احسان پیامبر(ص) به یهودیان، در صدد توجیه سیاست عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی برآمد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، وبسایت شبکه العالم در مطلبی نوشت: شیخ سعد بن ناصر الشثری، یکی از اعضای شورای علمای ارشد و مشاور دربار پادشاهی عربستان سعودی، از سعودی‌ها خواست با یهودیانی که از این کشور بازدید می‌کنند، مهربان باشند.

وی با بیان اینکه هر یهودی، اسرائیلی نیست، فتوای خود در خصوص برخورد با یهودیان را با نمونه‌ای از تعامل پیامبر (ص) با یهودیان همراه کرده و گفت: پس از رحلت پیامبر (ص)، زره آن حضرت در گروی یکی از یهودیان مدینه بود.

در ادامه این مطلب و در نقد اقدام این شیخ وهابی آمده است: به نظر می‌رسد این فتوا در پاسخ به انتقادات داخلی، عربی و اسلامی از رژیم سعودی و پس از آن مطرح شده است که فعالان، خاخام‌ها و روزنامه‌نگاران اسرائیلی سفرهای متعددی به عربستان سعودی داشته و تصاویر آن را به صورت علنی در حساب‌های کاربری خود منتشر کردند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: برای دانستن دلیل کاهش ناگهانی توجهات نسبت به شیوخ وهابی که با یهودیان همراهی و همدردی می‌کنند، نیازی به متخصص بودن در علم سیاست نیست. یهودیان هنوز هم اکثر مسلمانان را کافر دانسته و کشتار آن‌ها و اسارت زنانشان را حلال می‌دانند. از این شیخ وهابی سعودی انتظار می‌رفت تا با شیعیان عربستان سعودی، یمن، سوریه و عراق همراهی و دلسوزی کند؛ کسانی که هنوز هم به دلیل فتواهای وهابی‌ها کشته می‌شوند.

ما همچنین امیدوار بودیم که الشثری به رژیم سعودی توصیه کند که با فلسطینیان مقیم در عربستان سعودی که با مردم محاصره شده غزه کمک می‌کنند و همچنین با یمنی‌ها و لبنانی‌های مقیم عربستان سعودی با مهربانی برخورد کرده و آن‌ها را در محدودیت قرار ندهد.

در پایان این مطلب آمده است: الشثری به عنوان یک شیخ وهابی در تلاش است تا زمینه را برای عادی‌سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی فراهم کند. اما این تلاش نباید به قیمت جعل تاریخ به ویژه تاریخ اسلام تمام شود. به همین دلیل ما به این افراد می‌گوییم که شما نیز می‌توانید همچون امارات متحده عربی با بهانه و توجیه «منافع ملت فلسطین» روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنید، اما از دین اسلام، تاریخ اسلام و شخص پیامبر (ص) هزینه نکنید.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.