2

رهبر طالبان در حضوری نادر در مراسم نماز عید فطر قندهار شرکت کرد

  • کد خبر : 34332
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
رهبر طالبان در حضوری نادر در مراسم نماز عید فطر قندهار شرکت کرد
رهبر طالبان برای دومین بار در شش سال گذشته در انظار عمومی ظاهر شد و در یک سخنرانی مدعی شد که پیروزی طالبان در ماه اوت گذشته این کشور را قادر کرد تا «آزادی و امنیت را بازیابد.»

به گزارش پایگاه خبری مفاز، هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان روز یکشنبه یک مه (۱۱ اردیبهشت) برای دومین بار در شش سال گذشته در انظار عمومی ظاهر شد و در یک سخنرانی مدعی شد که پیروزی طالبان در ماه اوت گذشته این کشور را قادر کرد تا «آزادی و امنیت را بازیابد.»

اعضای طالبان حضور هبت‌الله آخندزاده را در این مراسم اعلام کردند با این حال برخی از شهروندان افغانستان در شبکه‌های اجتماعی با دیده تردید به این موضوع نگاه کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نمازگزاران عید فطر در مسجد عیدگاه در جنوب شهر قندهار (کندهار) که یکی از پایگاه‌های طالبان محسوب می‌شود مشغول خواندن نماز بودند که مردی در صف‌های ابتدایی نماز ایستاد و هبت‌الله آخند‌زاده معرفی شد.

طبق پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، رهبر طالبان بعد از نماز بدون آنکه به سمت جمعیت برگردد شروع به صحبت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، دو روز پس از انفجار مهیب در خانقاهی در کابل، حضور رهبر طالبان که در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود با تدابیر شدید امنیتی همراه بود. اطرافیان وی از نزدیک‌ شدن خبرنگاران جلوگیری کردند.

وی خطاب به هزاران نمازگزار در مسجد عیدگاه در شهر قندهار واقع در جنوب افغانستان که مرکز قدرت دوفاکتوی طالبان به شمار می‌رود، گفت: این پیروزی، آزادی و امنیت را تبریک می‌گویم. این امنیت و نظام اسلامی مبارک باد.

در حالی که از زمان به قدرت رسیدن طالبان تعداد حملات در افغانستان کاهش یافته است اما شیعیان و صوفیان در چندین حمله روزهای اخیر که داعش مسئولیت برخی از آن‌ها را بر عهده گرفته هدف قرار گرفته‌اند.

گل احمدی یکی از ساکنان قندهار که در مسجد حاضر بود گفت که افغان‌ها با وجود حملات همچنان به مساجد می‌روند.

در این مراسم دو ساعته، دو بالگرد به‌طور مداوم بر فراز مسجد پرواز می‌کردند.

آخندزاده از زمانی که در سال ۲۰۱۶ رهبر طالبان شده است تنها دو بار در انظار عمومی ظاهر شده است. او ماه اکتبر گذشته در مسجدی در قندهار حضور یافت و امروز نیز بار دومی بود که شهروندان افغانستان او را در ملا عام می‌دیدند.

رهبر طالبان اغلب پیام‌های خود را که بیشتر به مناسب اعیاد اسلامی است به‌صورت صوتی منتشر می‌کند و گفته می‌شود که او بیشتر وقت خود را در قندهار می‌گذراند.

وی روز جمعه گذشته در یک پیام صوتی از جامعه جهانی خواست تا حکومت آنها را به رسمیت بشناسد. وی همچنین گفت که «جهان به یک دهکده کوچک تبدیل شده و روابط دیپلماتیک مناسب به مشکلات کشورها کمک خواهد کرد.»

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.