1

دستگیری یک گروهک وابسته به داعش در بقاع غربی لبنان

  • کد خبر : 38900
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
دستگیری یک گروهک وابسته به داعش در بقاع غربی لبنان
منابع امنیتی لبنان از دستگیری 8 تن از اعضای یک گروه وابسته به داعش در شهر القرعون واقع در منطقه بقاع غربی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اطلاعاتی که روزنامه الاخبار به نقل از دو منبع امنیتی و قضایی به دست آورده نشان می‌دهد که اغلب اعضای این گروهک تروریستی وابسته به داعش تابعیت لبنانی دارند و دستورات خود را از یکی از سرکرده‌های داعش در آمریکای لاتین دریافت می‌کردند. این گروه تروریستی قصد مورد هدف قرار دادن مواضع ارتش لبنان و برخی مواضع دیگر را داشت که شعبه اطلاعات ارتش این کشور قبل از اینکه عملیات تروریست‌ها به مرحله اجرا برسد آن را خنثی کرد.

ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شعبه اطلاعات، اعضای یک گروهک تروریستی را که بعد از یک سری عملیات‌های امنیتی در منطقه بقاع غربی دستگیر شده‌اند به دستگاه قضایی ذی‌صلاح تحویل داده و اسحله و مهمات آنها نیز کشف و ضبط شد. این عناصر تروریستی که توسط شخصی از خارج لبنان مدیریت می‌شدند قصد حمله به مراکز نظامی لبنان و گرفتن عکس از این مواضع را داشتند.

روزنامه الاخبار در این زمینه گزارش داد که یکی از سرکردگان داعش در یکی از کشورهای آمریکای لاتین مسئولیت مدیریت این گروه تروریستی در لبنان را بر عهده داشت.

اطلاعات نشان می‌دهد که اعضای گروه مذکور از طریق فضای مجازی جذب داعش شده‌اند و از آنها خواسته شده بود که در ازای دریافت مبالغی، مواضع ارتش لبنان را هدف قرار دهند. نیروهای امنیتی لبنان بعد از بررسی محتوای تلفن همراه یکی از این عناصر وابسته به داعش مشاهده کردند که وی فیلم‌هایی در زمینه آموزش ساخت مواد منفجره دریافت کرده است.

از این افراد خواسته شده بود تا به صورت آنلاین با سرکرده خود در آمریکای لاتین در ارتباط باشند و اطلاعات ارتش لبنان را در اختیار او قرار دهند. یکی از این تروریست‌ها اعتراف کرد که در منطقه «الرفید» در جنوب بقاع روی یک تپه بلند می‌نشسته و تصاویری را از مواضع ارتش از طریق تلگرام برای سرکرده خود ارسال می‌کرده است. این تصاویر همچنین شامل جاده‌هایی که به مراکز نظامی منتهی می‌شوند نیز بود و اعضای گروهک تروریستی مذکور قصد داشتند خودروهای ارتش لبنان را هدف قرار دهند.

دو هفته قبل نیز نیروهای اداره کل امنیت کشور لبنان در منطقه « نبطیه – دفتر بنت جبیل » یک گروهک وابسته به داعش را که پیشتر در سوریه جنگیده و به صورت غیرقانونی به لبنان نقل مکان کردند، دستگیر کردند. این گروه وابسته به داعش در یکی از روستاهای مرزی در جنوب لبنان ساکن شده بود و این منطقه را زیر نظر داشت.

از بیش از دو سال گذشته هشدارهایی درباره تحرکات گروه تروریستی داعش برای جذب جوانان لبنانی در شمال این کشور مطرح می‌شود. از همان زمان مهاجرت مشکوک جوانان لبنانی به خارج از این کشور به ویژه از مرزهای عراق و سوریه به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده و نهادهای مربوطه مهاجرت این افراد را به فقر و بیکاری در لبنان ربط می‌دهند.

یک مرجع امنیتی در این زمینه در گفتگو با روزنامه الجمهوریه اعلام کرد که وضعیت امنیتی لبنان بسیار حساس است و نیروهای امنیتی تلاش دارند از سوء استفاده هسته‌های تروریستی از بحران مالی و اقتصادی لبنان جهت ایجاد ناامنی در این کشور جلوگیری کنند. دستگیری عناصر وابسته به داعش در مناطق مختلف لبنان اتفاقی است که تقریبا به شکل روزانه رخ می‌دهد و این امر بیانگر آن است که ارتش و سرویس امنیتی لبنان هوشیار هستند.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.