1

دامن‌زدن به اسلام‌هراسی با اکران فیلم ضد مسلمانان در بریتانیا

  • کد خبر : 49078
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
دامن‌زدن به اسلام‌هراسی با اکران فیلم ضد مسلمانان در بریتانیا
هیئت رده بندی فیلم بریتانیا (BBFC) به فیلم هندی ضد مسلمان داستان‌های کرالا چراغ سبز نشان داد تا در سینماهای بریتانیا اکران شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، هیئت رده‌بندی فیلم بریتانیا به این فیلم تبلیغاتی که مورد علاقه فعالان هندوتوا است، گواهی ۱۸+ (ممنوعیت برای افراد زیر ۱۸ سال) اعطا و تأکید کرده است که در فیلم خشونت جنسی در کنار دیگر موضوعات پیچیده وجود دارد.

در اوایل این هفته، نمایش‌ فیلم The Kerala Story (داستان کرالا) در بریتانیا لغو و هزینه بلیت‌ها به خریداران مسترد شد؛ زیرا BBFC هنوز به آن چراغ سبز نشان نداده بود.

شرکت Cineworld (شرکت سینمایی که حقوق پخش این فیلم در بریتانیا را خریداری کرده است) با انتشار توییتی به این سؤال پاسخ داد: سلام، متأسفیم که اجراهای آینده «داستان کرالا» لغو شده است. این به دلیل عدم دریافت به موقع گواهی رده‌بندی سنی فیلم در تاریخ اکران است. با همه مشتریان آسیب‌دیده تماس گرفته شده و مبلغ آن بازپرداخت می‌شود.

BBFC نیز بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که فیلم هنوز مراحل طبقه‌بندی خود را طی می‌کند. آنها در توییتی نوشتند: «هنگامی که فیلم رتبه سنی BBFC و توصیه محتوایی را دریافت کرد، برای نمایش در سینماهای بریتانیا در دسترس خواهد بود».

داستان کرالا یک فیلم داستانی به زبان هندی بوده که درباره گروهی از زنان مسیحی اهل کرالا است که به اسلام گرویده و به داعش می‌پیوندند. این فیلم بر اساس تئوری توطئه «جهاد عشق» است و به دروغ ادعا می‌کند که هزاران زن از کرالا به اسلام گرویده و به عضویت داعش درآمده‌اند.

این فیلم توسط منتقدانی که آن را تبلیغاتی توصیف کرده‌اند مورد نقد قرار گرفته، اما همچنان به چهارمین فیلم هندی پرفروش سال ۲۰۲۳ تبدیل شده است.

داستان کرالا همچنین از سوی رهبران حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) از جمله نخست وزیر نارندرا مودی که در گردهمایی سیاسی اخیر از آن تمجید کرد، حمایت شده است. برخی از اعضای حزب نیز میزبان نمایش و توزیع بلیت رایگان بوده‌اند.

‌دو دولت ایالتی اوتار پرادش و مادهیا پرادش که هر دو توسط BJP اداره می‌شوند، فروش فیلم را معاف از مالیات کرده‌اند.

با این حال، برخی دیگر این کشور را به شیطان‌سازی مسلمانان و به اسلام‌هراسی متهم کرده‌اند.

در ایالت تامیل نادو، انجمنی از صاحبان سینماهای زنجیره‌ای مالتی پلکس اعلام کرد که نمایش فیلم را متوقف خواهند کرد و دلیل آن اعتراضات و تماشاگران کم است. بنگال غربی، که توسط کنگره حزب  Trinamool اداره می‌شود، این فیلم را ممنوع و اعلام کرد که می‌تواند برای صلح و نظم خطرناک باشد.

کرالا اغلب به دلیل زندگی آرام پیروان مذاهب مختلف با یکدیگر ستایش می‌شود. براساس آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۱، ۲۷ درصد از جمعیت ۳۳ میلیونی کرالا مسلمان و ۱۸ درصد مسیحی هستند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.