7

بازداشت اصلی‌ترین عامل کشتار اسپایکر + تصویر

  • کد خبر : 36578
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۵۵
بازداشت اصلی‌ترین عامل کشتار اسپایکر + تصویر
نیرو‌های عراقی، اصلی‌ترین عامل کشتار اسپایکر را که گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ در دانشکده نیروی هوایی عراق در شهر تکریت مرتکب شد، بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نیرو‌های عراقی، اصلی‌ترین عامل کشتار اسپایکر را که گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ در دانشکده نیروی هوایی عراق در شهر تکریت مرتکب شد، بازداشت کردند.

ضرغام ابوحیدر که از یک چشم نابیناست پس از بازداشت، به دست داشتن در کشتار اسپایکر اعتراف کرد. او پیش از بازداشت هم یک گروه از عناصر مسلح داعش را فرماندهی می‌کرد.

اواسط ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد ۹۳) عراق شاهد یکی از فجیع‌ترین جنایت‌ها در تاریخ معاصر بود؛ یک هزار و ۷۰۰ جوان از اهالی استان‌های شیعه نشین جنوب و مرکز عراق در کاخ‌های صدام، دیکتاتور پیشین حاکم بر عراق در شهر تکریت واقع در شمال بغداد، سربریده یا به صورت جمعی تیرباران شدند.

ضرغام ابوحیدر پس از بازداشت، به دست داشتن در کشتار اسپایکر اعتراف کرد. این فرد بازداشت شده همچنین به تشکیل گروه‌های مسلحی که در کشتار اسپایکر دست داشتند، اعتراف کرد. او پیش از بازداشت هم یک گروه از عناصر مسلح داعش را فرماندهی می‌کرد.

از سوی دیگر، سازمان امنیت عراق اعترافات یک تروریست سابق داعش را پخش کرد که در اجرای چهار عملیات ترور در استان الانبار این کشور دست داشته است. او تایید کرد مهمترین ماموریتش، اجرای عملیات ترور علیه شخصیت‌های مهم در استان الانبار بود.

عامل کشتار اسپایکر

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.