3
معرفی کتاب؛

پژوهشی پیرامون اتصال صوفیه به امامان

  • کد خبر : 18431
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
پژوهشی پیرامون اتصال صوفیه به امامان
نویسنده این اثر در بخش های ابتدایی کتاب، عرفان اسلام ناب محمدی را از آنچه که فرقه های صوفیه مطرح می کنند جدا نموده و بخشی از انحرافات فرقه های صوفیه در این راستا به خوبی تشریح می کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ا»پژوهشی پیرامون اتصال صوفیه به امامان» با قلم محمد حیدر خانی در خصوص اتصال نامشروع شجره فرقه های صوفیه به ساحت ائمه اطهار علیهم السلام به نگارش در آمده است.

نویسنده در این کتاب یکی از شیوه های اسلام سازی فرقه های صوفیه مبنی بر اتصال شجره اقطاب و مشایخ فرقه به ساحت امامان معصوم را با دقت بررسی کرده و ضمن بیان توضیحات لازم در خصوص موسسان اولیه فرقه های صوفیه، به چرایی هم آمیختگی تصوف با عرفان اسلامی پاسخ داده است.

نویسنده در بخش های ابتدایی «پژوهشی پیرامون اتصال صوفیه به امامان»، عرفان اسلام ناب محمدی را از آنچه که فرقه های صوفیه مطرح می کنند جدا نموده و بخشی از انحرافات فرقه های صوفیه در این راستا به خوبی تشریح می کند.

در ادامه، علت گرایش فرقه صوفیه به تشیع را توضیج می دهد و عدم سنخیت تعالیم شیعی با تصوف را مطرح می کند. مولف در این کتاب، اتصال نامشروع شجره تمام فرقه های مشهور صوفیه را به طور کامل از منظر رویات معتبر اسلامی بررسی و توضیح داده است. این کتاب توسط انتشارات نشر راه نیکان در سال 1394در 168 صفحه چاپ‌شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=18431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.