1

نقد بیانیه صلاحی در مورد مسمومیت ها در مدارس

  • کد خبر : 46739
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
نقد بیانیه صلاحی در مورد مسمومیت ها در مدارس
صلاحی بعد از اتفاقات اخیر در مورد مسمومیت‌های سریالی در مدارس، ضمن بیانیه‌ای جمهوری اسلامی را متهم به ایجاد عمدی این مسمومیت نموده است، در صورتی که در آینده نزدیک با شناسایی عاملین این حوادث بر رسوایی‌های صلاحی افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یکی از شگردهای جریان‌های انحرافی در عصر ارتباطات، دگرگونی اخبار است تا بتوان جای حق و باطل را عوض نموده و خویش را در اذهان جامعه به عنوان خیرخواه  جامعه معرفی نمایند. در حوادث اخیر که منجر به مسمومیت عده‌ای از دانش‌آموزان به خاطر استنشاق گازهای سمی گردید و امنیت و آرامش از خانواده‌های ایرانی سلب شد، افراد مختلفی در مورد علت این حوادث، اظهار نظرهایی کردند.

مخالفین نظام اسلامی به خیال خام خویش فکر کردند فرصتی دوباره پیش آمده تا اهداف شوم خویش را عملی نمایند و در تلاش برای جبران شکست خویش در اغتشاش های چند ماه اخیر دوباره با صف آرایی جدید بر آن شدند که با القاء خبرها و تحلیل‌های نادرست، عامل این مسمومیت‌ها را جمهوری اسلامی معرفی نمایند و از این آب گل آلود، ماهی بگیرند.

محمد اسماعیل صلاحی قطب خود خوانده فرقه صوفیه گنابادی در راستای همین برنامه، در صفحه شخصی خویش در شبکه های اجتماعی اعلامیه‌ای منتشر نمود و در آن نظام اسلامی را متهم به ایجاد مسمومیت‌های عمدی در مدارس کشور کرد.

صلاحی در قسمتی از بیانیه خویش می‌نویسد: «مسمومیت سریالی فرزندان عزیزمان در سراسر ایران موجی از نگرانی را به دنبال داشته و به نظر می‌رسد عده ای با اهدافی خاص و برای انتقام از ملت ایران دست به چنین جنایتی زده و می‌زنند»

این سخن صلاحی، کلام حقی است که مقدمه‌ای برای نتیجه گیری باطل خویش قرار داده است، او هم می داند که در پشت پرده‌ چنین جنایتی، اهداف شومی نهفته است و یکی از این اهدافی که صلاحی به عمد در تلاش برای مخفی نمودن آن است، انتقام از ملت ایران است  واین انتقام به خاطر عدم همراهی ملت هوشیار ایران در جریان اغتشاش‌های چند ماه گذشته با دشمنان است و یکی دیگر از اهداف این مسمومیت‌ها، ایجاد رعب و وحشت در بین والدین و دانش آموزان و از بین بردن امنیت روانی جامعه است.

محمد اسماعیل صلاحی در قسمتی از بیانیه خویش اشاره به عدم علت یابی عمدی این ماجرا توسط مسئولین کشور نموده و آنها را  متهم کرده و می نویسد: «به نظر می‌رسد مسؤلان نظام، در پیگیری این ماجرا مصمم نیستند و می‌خواهند جامعه را به سمت خمودی و بی تفاوتی به پیش برند.»

این سخن صلاحی در مورد اتهام عدم مصمم نبودن مسئولین در حالی بیان می‌شود که مقام معظم رهبری(دامت برکاته) در سخنرانی کوتاهی که در روز درختکاری نمودند، دستور صریح به پیگیری عوامل این ماجرا داده و فرمودند: «…مسئله‌ی مسمومیت دانش آموزان، در این زمینه، اطلاع دارم که مســئولین نشســته‌اند بحث کرده‌اند و تلاش می‌کنند، وظایف را مشــخص کرده‌اند. من می‌خواهم تأکید کنم که این مسئله را بجد باید تعقیب کنند. مســئله، مســئله‌ی مهمی اســت.»[1]

این سخنان مقام معظم رهبری به عنوان شخص اول جمهوری اسلامی نشان دهنده اهمیت پیگیری چنین مسئله‌ای است که امنیت روانی جامعه را از بین برده است و رهبری عزیز در ادامه سخنان خویش بر عدم اغماض با عوامل احتمالی این حادثه اشاره نموده و فرمودند: «اگر واقعاً دست‌هایی در کار باشــد و افرادی، گروه‌هایی، در این زمینه دخالت داشته باشند، این جنایت بزرگ و غیر قابل اغماضی اســت… بایستی دســتگاه‌های مسئول، دســتگاه‌های اطلاعاتی، دستگاه‌های انتظامی دنبال کنند و سررشــته این جنایت را پیدا کنند هم عاملین را، هم مســببین را و اینها بایستی به اشد مجازات محکوم بشوند و درباره‌ی اینها اشد مجازات بایســتی اجرا بشود.»[1]

نویسنده بیانیه این گونه دگرگونی واقعیت‌ها را از معاویه آموخته است که در جنگ صفین با قدرت رسانه‌ای خود، کشته شدن عمار را که به وسیله سپاه معاویه صورت گرفته بود به امیرالمومنین(علیه السلام) نسبت داد و همچون نویسنده جای حق و باطل را عوض کرد.[2]

صلاحی باید بداند که با روشن شدن مقصرین واقعی این حوادث در مدارس،  فقط او و هم پیالیه‌هایش هستند که رسوا خواهند شد و پاک بودن نظام اسلامی بیش از پیش بر همگان روشن خواهد شد و آنها مصداق بارز برای ضرب المثل مشهور زمستان می‌رود، روسیاهی‌اش به زغال می ماند، هستند.

پی نوشت:
[1]. بیانات رهبر انقلاب در روز درختکاری،15/12/1401.

[2]. وقتی عمار بن یاسر کشته شد، عمرو بن حزم به پیش عمرو بن عصا رفت و گفت که عمار کشته شد و پیغمبر (صلی الله علیه و آله) هم گفته بود که او را گروه ستمگر خواهند کشت. عمرو بن عاص با حالت نگرانی برگشت تا وارد بر معاویه شد. معاویه به او گفت: چه شده است؟ گفت: عمار کشته شد! معاویه گفت: خوب کشته شد، مگر چه می شود؟ عمرو گفت: من از رسول خدا شنیدم که می گفت: او را گروه ستمگر می کشند! معاویه به او گفت: تو خود را در نجاست آلوده کردی! آیا ما او را کشتیم؟ همانا او را علی و یارانش کشت! آنها عمار را به میدان نبرد آوردند تا در میان نیزه های ما و یا شمشیرهای ما قرار بگیرد و کشته شود!( مسند أحمد بن حنبل، ج4، ص 199، ح 17813)

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.