2

گسترش فرقه‌ انحرافي شيخيه در قم

  • کد خبر : 47679
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
گسترش فرقه‌ انحرافي شيخيه در قم
استاد حوزه علميه قم با معرفي فرقه‌هاي انحرافي فعال داخل كشور، نسبت به گسترش برخي از اين فرقه‌ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت‌الاسلام والمسلمين عزالدين رضا‌نژاد در چهل و چهارمين نشست تخصصي گفتمان عقايد و انديشه‌ها كه سه‌شنبه شب در سالن اجتماعات مدرسه فيضيه برگزار شد، تصريح كرد: طبق روايات اهل بيت عصمت و طهارت (ع) آگاهي نسبت به امور زمان، موقعيت و وضعيت فرهنگي و اجتماعي موجب مي‌شود تا امكان اشتباه در اداره امور كاهش يافته يا از بين برود.

وي همچنين با اشاره به شبيخون فرهنگي و تلاش شبانه‌روزي دشمن عليه دين و نظام اسلامي افزود: بررسي و شناخت فعاليت‌هاي دشمن در عرصه‌هاي ديني و مذهبي امري ضروري و قابل تامل است.

استاد حوزه علميه قم با تاكيد بر لزوم پيگيري و انجام مطالبات مقام معظم رهبري در زمينه گروه‌ها، فرقه‌ها و طوايف مختلف بيان كرد: عمل به مطالبات رهبري از جمله وظايفي است كه حوزه علميه قم با همه تكثر و تعدد نيروها بايد به آن اهتمام داشته باشد.

وي عنوان كرد: با توجه به حساسيت‌هاي موجود شناساندن و معرفي فرقه‌هاي نوع ظهور، انحرافي و عرفان‌هاي كاذب براي تبيين و تنوير افكار عمومي يك ضرورت است.

رضانژاد در بخش ديگري از سخنان خود ضمن معرفي تعدادي از فرق و گروه‌هاي انحرافي خاطرنشان كرد: زيديه، اسماعيليه، شيخيه، شيطان‌پرستي، بودا، كانت‌گرايي، پست مدرنيسم و‌… از جمله اين فرقه‌ها هستند.

وي همچنين از زيديه و اسماعيليه به عنوان گروه‌هايي كه منتسب يا مستند به مذاهب شيعه هستند نام برد و اظهار كرد: اين دو فرقه در دهه اخير فعاليت‌هاي خود را گسترش داده و فرقه اسماعيليه در صدد ايجاد پايگاهي در يكي از كشور‌هاي همسايه است.

اين استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه فرقه شيخيه از ديگر فرقه‌هاي انحرافي است، تصريح كرد: اين فرقه كه حجم وسيعي از فعاليت‌هاي خود را آغاز كرده است تهديد بزرگي براي طلاب، جوانان و مردم كشور به حساب مي‌آيد.
وي خاطرنشان كرد: ورود فرقه شيخيه در عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي در سراسر كشور همچنين رفتن به خانقاه و علني كردن مراسمات و فعاليت‌هاي خود خطر بزرگي براي جامعه محسوب مي‌شود.

‌رضانژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به گسترش فعاليت‌ها و تبليغات مسيحيت، يهود و زرتشت اظهار كرد: يهود با نام صهيونيست، مسيحيت با ايجاد كليساي خانگي و گستردگي تبليغات و زرتشت با گسترش ملي‌گرايي از خطراتي است كه جامعه ديني ما را تهديد مي‌كند.

وي همچنين با بيان اينكه بيش از 10 نوع عرفان كاذب در كشور وجود دارد، تصريح كرد: گرايش به شيطان‌پرستي، بي‌ديني، پست مدرنيسم، پيروي از مكاتب اومانيسم، بودا و كانت‌گرايي از جمله فعاليت‌هاي اين نوع عرفان‌هاي كاذب هستند.

اين استاد حوزه علميه قم اضافه كرد: فرقه‌هاي ضاله بهائيت و بابيت از ديگر فرقه‌هايي هستند كه از قبل از انقلاب اسلامي تاسيس و در حال حاضر با ايجاد تشكيلاتي مشغول به تبليغ و گسترش برنامه‌هاي خود هستند.

وي با تاكيد بر اهميت حفظ و صيانت از مرزهاي سياسي و اعتقادي گفت: حفظ و پاسداري مرزهاي سياسي و اعتقادي از اهميت بالايي برخوردار است.

‌رضانژاد خاطرنشان كرد: فرقه‌هاي انحرافي و عرفان كاذب يكي از انواع هجوم دشمن بوده كه مقابله با آن مستلزم شناخت هرچه بيشتر اهداف و فعاليت‌هاي آن‌ها است.

وي تصريح كرد: بستر‌سازي برنامه‌ريزي در خصوص برگزاري آموزش براي آشنايي علما و طلاب حوزه‌هاي علميه با جريان‌هاي منحرف در زمينه‌هاي عرفاني و نقد و بررسي موشكافانه آنها، توليد منابع مكتوب و غير‌مكتوب براي نقد و بررسي براي نسل جوان در سطح عمومي كشور از جمله راهكارهاي مقابله با فرقه‌هاي انحرافي است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: توليد محصولات متنوع فرهنگي در زمينه آشنا‌سازي جامعه با مفاهيم عرفان اسلامي و مسائل ديگر و آموزش گروهي از مبلغين ديني براي اعزام به سراسر كشور از ديگر راهكار‌هاي مقابله با اين فرقه‌هاي انحرافي است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.