0

سیاست بهائیت در کمک به زلزله زلدگان ترکیه

  • کد خبر : 46027
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
سیاست بهائیت در کمک به زلزله زلدگان ترکیه
سازمان بهائیت در گزارش خود از زلزله ترکیه، ابتدا با تعیین اولویت خود در کمک رسانی به بهائیان زلزله زده، باری دیگر چهره خودخواه فرقه بهائی را بر همگان آشکار کرد. سازمان بهائی بی‌توجه به طمع خود در پس کمک و سابقه توهین و خیانت بهائیت به ترکیه، مدعی شد که چشم امید زلزله‌زدگان ترکیه به دست یاری بهائیان است!

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در پیامی که رسانه‌های بهائی در فوریه 2023 به نقل از «شمس الدین اوزترک» منشی محفل ملّی بهائیت در ترکیه به انتشار درآوردند، به ارائه اطلاعاتی درباره زلزله و فعالیت تشکیلات بهائیت در این کشور پرداختند. سازمان بهائیت در این پیام، پس از اشاره به ارتباط گیری و اطلاع از سلامت بهائیان مناطق زلزله زده، تعیین کرد که در صورت عدم ورود خسارت، دفاتر سازمانی بهائی موجود در این مناطق، می‌تواند در اختیار شهروندان بهائی قرار گیرد.

چنانکه تشکیلات بهائیت در خصوص اطلاع رسانی از اقداماتش در راستای یاری رساندن به بهائیان زلزله زده و گزارش‌دهی به عموم بهائیان آورده است: «محفل روحانی ملّی با مشخص شدن و تثبیت شرایط و وضعیت همه احباء درباره چگونگی یاری و مساعدت آنان مشورت خواهد نمود و در این‌باره مجدداً جامعه را مطلع خواهد ساخت.»

تشکیلات بهائیت همچنین بهائیان را چشم امید دیگر زلزله‌زدگان ترکیه اعلام کرد و نوشت: «اطمینان داریم که پیروان حضرت بهاءالله با استقامت و حفظ آرامش خود از هیچ کمکی برای اطرافیان دریغ ننموده و حتی در این ایام سخت و دشوار چشم امیدی برای دیگران هستند.»[1]

اما در تشریح گزارش تشکیلات بهائیت درباره زلزله ترکیه، دو نکته جالب توجه است:

اول: تشکیلات بهائیت با تعیین اولویت خود در گزارش گیری از سلامت بهائیان، اسکان و کمک به بهائی‌باوران مناطق زلزله زده، باری دیگر چهره‌ی سازمانی و خودخواهی این فرقه را بر همگان نمایان کرد. در واقع فرقه‌ای که شعار وحدت عالم انسانی و نوع‌دوستی سر می‌دهد، همواره پیروانش را بنابر سیاست و اعتقاد رهبران بهائیت، بر دیگران ترجیح می‌دهد.[2]

دوم: سازمان بهائیت که در پایان پیامش، بهائیان را چشم امید زلزله‌زدگان ترکیه اعلام کرد، از خود نپرسید که چگونه غیربهائیان ترک می‌توانند چشم امیدی به بهائیت داشته باشند؟! آن هم بهائیتی که نه تنها بر اساس اصول اعتقادی و سازمانی‌اش، با هدف انسان‌دوستی به دیگران کمکی نخواهد کرد،[3] بلکه نژاد ترک‌‌ها را نیز لایق تمسخر دانسته [4] و پرچم‌دار بزرگ‌ترین خیانت به خاک اسلامی ترکیه به نفع استعمار انگلیس است.[5]

آری؛ بیچاره آنانی که چشم امید به فرقه خودخواه و خائن بهائیت ببندند و سلام گرگ را بی‌طمع دانند!

پی‌نوشت:
[1]. پیام جناب «شمس الدین اوزترک» منشی محفل روحانی ملی ترکیه درباره اطلاعات مربوط به زلزله ترکیه، رونوشت مشاور: جناب امید سیوشانسیان، 6 فوریه سال 2023 میلادی.
[2]. «أحبائی هم لئالی الأمر و من دونهم حصاة الأرض…»: اشراق خاوری، مائده آسمانی، بی جا: مؤسسه ملّی مطبوعات امری، 129 بدیع، ج 4، ص 353.
[3]. «(بهائیان) با کلّ (همه) به کمال رفق (نرمی) و مدارا و محبّت ملاقات کنند و کلمه را القا نمایند (تبلیغ بهائیت کنند)…»: حسینعلی نوری، مجموعه آثار قلم اعلی، به نقل از کانال‌های تبلیغاتی بهائیت، شماره 27، ص 260.
[4]. چنانکه عبدالبهاء ترک‌ها را لایق جواب مضحک و مسکت دانسته است: فاضل مازندرانی، اسرالآثار خصوصی، بی جا: مؤسسه ملّی مطبوعات امری، 124 بدیع، ج 3، ص 42 و 43.
[5]. جهت مطالعه بیشتر، بنگرید به مقاله: چرا جمال پاشا قصد به صلیب کشیدن عبدالبهاء را داشت؟!

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.