0
امام جمعه ساوه:

بهائیت؛ نخستین گروهی که از کشف حجاب استقبال کرد

  • کد خبر : 36834
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
بهائیت؛ نخستین گروهی که از کشف حجاب استقبال کرد
امام جمعه ساوه گفت: دشمنان با ابزارهای ماهواره، فضای مجازی و بکارگیری افراد مزدور و خائن و با شبهه افکنی، اعتقادات جوانان ما را نشانه رفته و باید با ایستادگی و فرصت‌سازی از این تهدیدات، حالت تدافعی را به تهاجمی تغییر داد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر ساوه افزود: کشف حجاب ابزاری استعماری و در راستای تسلط فرهنگی و به تبع آن تسلط سیاسی جوامع  غربی بر دیگر جوامع بود و در ایران معاصر نیز اولین گام‌ها برای مبارزه سازمان یافته با حجاب و تلاش برای استفاده ابزاری از بانوان به اواخر دوران قاجار باز می گردد.

وی افزود: نخستین گروهی که از این اندیشه استفاده کردند، فرقه منحرف بهائیت بود و در دوره رضاخان هم به صورت رسمی کشف حجاب اعلام شد این در حالی است که اسلام و قرآن تاکید فراوانی به مساله حجاب و عفاف دارند زیرا به بهداشت روانی زنان و مردان کمک می‌کند.

امام جمعه ساوه گفت: حجاب به تحکیم روابط خانوادگی و ممانعت از فروپاشی نظام خانواده کمک می‌کند و حریم جامعه را از بی‌عفتی و آلودگی‌های جنسی ایمن می دارد ضمن اینکه سبب تامین شخصیت و کرامت زن شده و به او شخصیتی مستقل و نه ابزاری هدیه می کند.

حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: بسیاری از ارزش های دینی و انسانی جوامع از طرف مستکبران با گسترش شبکه سازمان های بین المللی بر سراسر عالم مورد هجوم و تخریب قرار گرفته و اشاعه ابتذال و فساد به نام ترویج فرهنگ و خدمت به جامعه بشری انجام م‌ شود.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی، دفاع از هویت ملی و ارزش های والای انسانی و فرهنگی نوعی واپسگرایی تلقی می شود و باندهای مافیایی و مخوف از هر وسیله ای برای استحاله فرهنگی و مسخ ارزش‌های معنوی به خصوص هدف گرفتن حجاب و عفاف استفاده می کنند.

خطیب جمعه ساوه گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران آماج این حملات ناجوانمردانه است و دشمنان کمر همت بسته اند تا دین و دنیای ما را مورد تهاجم قرار دهند.

وی گفت: دولت باید مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب و عفاف را عملیاتی و اجرائی کند و وزارت آموزش و پرورش هم با ابلاغ بخشنامه هایی از دانش آموزان و فرهنگیان درخواست کند که حدود شرعی و فرهنگ عمومی را رعایت نمایند.

امام جمعه ساوه گفت: نیروی انتظامی و دادگستری باید به صورت جدی وارد میدان شوند و در مقابل افرادی که عالمانه و عامدانه در مقابل ضروریات دین می ایستند، در مرحله اول با تبیین موضوع و نصیحت و در مرحله بعدی برخورد نمایند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.