1

امام جمعه موقت یزد: بهائیت پشتیبان وهابی‌ها و ملکه‌ی انگلیس است

  • کد خبر : 34520
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
امام جمعه موقت یزد: بهائیت پشتیبان وهابی‌ها و ملکه‌ی انگلیس است
امام جمعه موقت یزد بهائیت را پشتیبان وهابی‌ها و ملکه‌ی انگلیس خواند و ابراز امیدواری کرد با نابودی دودمان آل سعود، به زودی شاهد بازسازی حرم های مطهر ائمه اطهار(ع) در بقیع باشیم.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آیت الله «سید ناصر محمدی»، امام جمعه موقت یزد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، هشتم ماه شوال را سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم‌السلام در مدینه منوره به دست رژیم آل سعود خواند و گفت: در طول تاریخ کمتر دشمنی مانند آل سعود برای اسلام و حتی بشریت پیدا شده و عملکرد آنها در چه در عربستان، چه در یمن و در هر جای دیگر بیانگر این مطلب است.

وی با اشاره به همزمانی به حکومت رسیدن رضاشاه در ایران و بنیان‌گذاری عبدالعزیز در عربستان، هر دوی این حکومت‌ها را تحت حمایت و پشتیبانی دولت استعمارگر انگلستان ذکر کرد و گفت: از همان سالهای اول شکل‌گیری این‌ حکومتها افکار وهابیت رواج پیدا کرد.

آیت الله محمدی با بیان این که وهابیت یک تفکر انحرافی و افراطی با دیدگاه‌های خاص و نادرست در مورد پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است، گفت: این جریان افراطی در شوال سال ۱۳۴۴ قمری درصد تخریب بارگاه پیامبراکرم(ص) برآمدند و قبور چهار امام معصوم مدفون در بقیع، قبر حمزه سیدالشهدا و قبر همسران پیغمبر و همچنین ام‌البنین را خراب کردند چرا که عتقدند نباید یادی از صدر اسلام و گذشتگان کرد چرا که پیامبر قران را آورده و بعد فوت کرده و دیگری نیازی به آنها نیست.

وی به رفتار خشونت‌آمیز و غیراسلامی وهابیت اشاره و اضافه کرد: البته در همان سالهای ابتدایی این اهانت، کشورهای مسامان مانند ایران به آن معترض شدند و حتی مردم ایران چند سالی به حج نرفتند تا این که  بهائیت به کمک وهابیت آمدند به این نحوی که حبیب‌الله هویدا پدر امیر امیرعباس هویدا که هر دو بهائی بودند از ظرف رضاشاه برای بررسی صحت این موضوع به عربستان اعزام شد ولی با گزارشی دروغ مبنی بر تخریب تنها چند قبر معمولی به ایران بازگشت و مجدداً روابط صمیمی بین دو کشور با برپایی حج برقرار شد.

امام جمعه موقت یزد بهائیت را پشتیبان وهابی‌ها و ملکه‌ی انگلیس خواند و ابراز امیدواری کرد با نابودی دودمان آل سعود، به زودی شاهد بازسازی حرم های مطهر ائمه اطهار(ع) در بقیع باشیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز آدینه یزد هفته معلم را تبریک گفت و تاکید کرد: باید به معلمان احترام بگذاریم و خدمات آنها را ارج نهیم چرا که به فرموده امام راحل(ع) شغلی معلمی، شغل انبیاء است و معلمان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند.

وی از مسئولان اعم از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست تا هرچه زودتر خواسته‌های منطقی و مشکلات معلمان را رفع کنند و خطاب به معلمان نیز گفت: معلمان عزیز مواظب باشند که دشمن از تجمعات صنفی آنان سوء استفاده نکنند و از قبال مطالبه‌گری به حق شما که امروز از سوی مسئولان کشورمان شنیده می‌شود و پیگیر رفع آنها هستند، به نفع خود برای دشمنی با کشورمان بهره نبرند.

آیت الله محمدی در پایان نیز عرضه‌ی ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت گذشته را پوست موزی به زیر دولتمردان کنونی خواند و با طرح سئوال چرایی چنین اقدامی توسط دولت قبلی، اظهار کرد: متاسفانه لحاظ کردن ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت قبل نیز موفقیت آمیز برای مهار گرانی‌ها نبود و حتی آنجا که این ارز به طور واقعی صرف ورود ارزاق مردم شد به دلیل پایین‌تر بودن نرخ آن در کشورمان نسبت به کشورهای منطقه موجب بروز مشکلات دیگری شد.

امام جمعه موقت یزد در این باره خاطرنشان کرد: دولت قبل نیز باید همانند دولت پیش از خود و دولت فعلی به جای لحاظ کردن این ارز، یارانه‌های نقدی به مردم را که همچنان پس از سالها همان ۴۵ هزار تومان است را افزایش می‌داد تا مانع مشکلاتی مانند فساد و قاچاق در جامعه شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!