4

نقش سازمان تبلیغات اسلامی در مبارزه با انجمن حجتیه

  • کد خبر : 26923
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
نقش سازمان تبلیغات اسلامی در مبارزه با انجمن حجتیه
یکی از مهم‌ترین سازمان‌های عهده‌دار فرهنگ دینی جامعه، سازمان تبلیغات اسلامی است که بر اساس دغدغه‌های امام عزیزمان (ره) بنانهاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آنچه در این سلسله نوشتار بدان می‌پردازیم، تبیین نقش و جایگاه سازمان‌ها و نهاده‌ های کشوری است که می‌تواند ظرفیتی برای مقابله با تحجر و جمود باشد، چراکه رشد انجمن حجتیه و جریان‌های مشابه آن به‌وضوح بیانگر این مطلب است که یا برنامه‌ها ناکارآمد بوده‌اند و یا دراین‌بین کوتاهی‌ها و اهمال‌کاری‌هایی وجود دارد و باید آن‌ها را برطرف کرد تا بیش‌ازپیش این انقلاب و نهضت خمینی کبیر دستخوش تحریفات این جریان نگردد.

در این بخش به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در مبارزه با انجمن حجتیه می پردازیم:

یکی از مهم‌ترین سازمان‌های عهده‌دار فرهنگ دینی جامعه، سازمان تبلیغات اسلامی است که بر اساس دغدغه‌های امام عزیزمان (ره) بنانهاده شده و ارکان اجرایی آن نیز توسط مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی انتخاب می‌شوند.

در اساسنامه این سازمان یکی از اهداف سه‌گانه تشکیل آن این‌گونه برشمرده شده است: «۲- دفاع از اصول اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شناخت توطئه‌های فرهنگی- تبلیغی بیگانگان و تبیین انحطاط و بطلان مکتب‌های الحادی و انحرافی و مبارزه با آفت‌های التقاط و تحجر با تکیه‌بر جامعیت اسلام.» و کیست که نداند در این روزگار یکی از مهم‌ترین مصادیق تحجر که مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌هایش ایستاده و در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی دست به توطئه می‌زند تشکیلات سری انجمن حجتیه است.

همچنین در ماده ششم اساسنامه که وظایف سازمان تبلیغات شرح داده‌شده است این‌گونه آمده: «۳- تحقیق و بررسی در خصوص شیوه‌ها و ترفندهای تبلیغاتی سوء و تهاجم فرهنگی علیه جامعه اسلامی و اتخاذ تدابیر لازم جهت خنثی‌سازی و مقابله با آن‌ها و تنویر افکار عمومی.»

قطعاً مسئولین سازمان تبلیغات در طول خدمت شریفشان دغدغه‌های فراوان و زحمات بسیاری در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی کشیده‌اند، اما متأسفانه سیاست‌های حاکم نتوانسته با جریان یأس پرور انجمن حجتیه مقابله کند.

به‌عنوان نمونه اکنون در هر شهر و منطقه‌ای هیئت مذهبی، مادحین و سخنرانانی حضور دارند که وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی نظارت و احاطه بر عملکرد آنها است، اما تاکنون این نظارت به‌گونه‌ای نبوده است که خوراک فکری و سیستم نظارتی فضا را برای ورود تفکر تحجر آمیز سد کند ،بلکه بالعکس بسیاری از هیئات، سخنرانان و مادحین را می‌بینیم که آزادانه خود را وابسته به تشکیلات انجمن حجتیه می‌دانند و یا تفکرات خود را بر اساس این مکتب فکری چیده‌ و ترویج می کنند.

هر نهادی بر زیرمجموعه خود و افراد تحت کفالت خود نظارت دارد و سازمان تبلیغات اسلامی نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ بلکه وظیفه او شدیدتر از نهادهای دیگر است، چراکه فعالیت این سازمان بنا به فرموده امامین انقلاب در حوزه دین که شاکله نظام اسلامی و بخش مهمی از فرهنگ جامعه را تشکیل می‌دهد معین‌شده است.

سازمان تبلیغات باید برنامه‌ای کارآمد برای نظارت بر هیئات، سخنرانان و مادحین داشته باشد زیرا که نمی‌توان پذیرفت هر فردی با هر دیدگاه و طرز تفکری به میان مردم رفته و برای ان ها از منظر خودش دین را تبیین کند و هیچ نظارتی هم بر عملکرد او نباشد.

شاید این عدم نظارت صحیح و کارآمد موجب شده است که برخی مداحان با فعالیت های خارج عرف به جذب مخاطب می پردازند که نمونه های آن این روزها در فضای مجازی پخش شده است.

امروز با کمترین هزینه و صرفاً با نظارت بر ارکان اصلی هیئات (مسئول، سخنران و مداح) می‌توان از بروز بسیاری از انحرافات ممانعت کرد که نمونه عملی ان را در میان مسئولین محترم سازمان حج و زیارت برای انتخاب رئیس کاروان، روحانیون و مادحین کاروان‌های زیارتی می‌بینیم. ایشان با قرارداد پالایه‌های متعدد ضریب خطا و اشتباه را به حداقل رسانده‌اند گرچه هنوز هم حالت ایده آل به دست نیامده است.

دیگر مجموعه‌های ذیل سازمان تبلیغات نیز نیازمند نظارت بیشتر این سازمان جهت زدودن انحرافات هست که قطعاً مسئولین محترم، دلسوز و انقلابی این سازمان بزرگ با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با مشورت فعالین حوزه جریان‌های انحرافی می‌توانند بهترین اقدامات را به‌منظور جلوگیری و مقابله بانفوذ و رشد جریان تحجر علی‌الخصوص انجمن حجتیه انجام دهند.

از دیگر اقداماتی که این سازمان می تواند انجام بدهد ترویج فرهنگ صحیح انتظار برای جوانان است. برگزاری برنامه های هدف محور با این موضوع برای علاقه مندان می تواند راه نفوذ تفکر انجمن حجتیه را سد کند.

امروز انجمن حجتیه فعالیت خود را از ایجاد هیئت فراتر گذاشته و با ورود به دیگر عرصه های فرهنگی مانند تئاتر و تولید کلیپ به ترویج افکار منحرف خود می پردازد.

به گفته رهبر کبیر انقلاب حواستان را جمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید انجمن حجتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=26923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.