4
کارشناس تاریخ تشیع مطرح کرد؛

عدم شناخت دشمن اصلی، انجمن حجتیه را با دشمن فرعی سرگرم ساخته است

  • کد خبر : 30786
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۸
عدم شناخت دشمن اصلی، انجمن حجتیه را با دشمن فرعی سرگرم ساخته است
حجت‌الاسلام اکبری آهنگر، دشمن شناسی را نیاز مهم امروز جامعه دانست و گفت: عدم شناخت دشمن اصلی، انجمن حجتیه را با دشمن فرعی سرگرم ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت الاسلام رضا اکبری آهنگر، کارشناسی ارشد تاریخ تشیع پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در کارگاه نقد و بررسی انجمن حجتیه با  اشاره به آیه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»گفت: اگر ما مدعی پیروی از پیامبر اکرم (ص) هستیم یک مسئله باید به عنوان الگو مد نظر ما باشد که دشمن اصلی را درست بشناسیم و با وی بجنگیم و از طرفی رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ باشیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که با انجمن حجتیه و تفکرات شبه انجمنی داریم این است که آن ها به واسطه عدم شناخت دشمن اصلی، با دشمن فرعی سرگرم شده اند.

اکبری آهنگر افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که به جهاد تبیین به عنوان واجب فوری تاکید دارند، اگر مسائل بزرگ تاریخی به درستی تبیین و نوشته نشود، جای جلاد و مظلوم عوض می شود. لذا انجمن و تفکرات حجتیه از لحاظ تاریخی بسیار مهم است که باید به آن بپرداریم.

پژوهشگر حوزه انجمن حجتیه ابراز کرد: متأسفانه همچنان انجمن حجتیه از حیث مبانی فکری و مسائل روز در سطح کشور از جمله سیستان و بلوچستان شعب فعالی دارند و در حوزه مسائل فرهنگی، آموزشی و مذهبی مشغول فعالیت هستند.

گفتنی است، کارگاه نقد و بررسی تفکر انجمن حجتیه ویژه ائمه جماعت زاهدان با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، دفتر نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=30786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.