2

تمرکز هیئات وابسته انجمن حجتیه بر فرعیات در عزاداری

  • کد خبر : 21064
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
تمرکز هیئات وابسته انجمن حجتیه بر فرعیات در عزاداری
هیئات وابسته به انجمن حجتیه در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء بیش از آنکه به ماهیت و واقیعت نهضت کربلا بپردازند به حواشی و مسائل فرعی توجه می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) برکندن انحرافات اموی از دین و تبیین صحیح معارف اسلامی بوده که برای تحقق آن عزیزترین و نزدیکترین افراد خانواده اش را به قربانگاه برد و از این راه توانست دین پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله وسلم را از رسوم خلاف پیراسته سازد.

اما پس از واقعه عاشورا عده ای دست به تحریف این واقعه زدند؛ علما و مراجع عظام همچون گذشته در مقابل پدیده شوم انحراف ایستادگی کردند، اما با وجود چنین تلاش های روشنگرانه ای، همچنان افرادی اصرار بر اشتباه خود داشته و خود را مطیع مرزبانان مکتب اهل بیت نمی دانند.

یکی از مطالبی که مستند تاریخی موثقی ندارد و متاسفانه برخی هیئت های شهر زاهدان که مورد حمایت تشکیلات انجمن حجتیه هم هستند مروج آن شده اند، برقراری مراسم عروسی حضرت قاسم بن الحسن علیهما السلام در میان عزاداری برای ایشان در ماه محرم است.

ازدواج جناب قاسم در هیچ یک از منابع متقدم شیعی نیامده است و اگر بپذیریم ایشان در سال 61 هجری به سن بلوغ رسیده اند و سیدالشهدا هم پس از شهادت تمامی صحابه و بسیاری از بنی هاشم و در اوج مصائب روز عاشورا قاسم را به ازدواج دخترشان در آورده و مراسم عروسی گرفته اند! باید بگوییم علمایی همچون شیخ مفید که جریان کربلا را با جزئیات نقل نموده اند، اصلا اشاره ای به این واقعه نکرده و حتی بسیاری دیگر همچون علامه مجلسی، محدث بزرگوار شیخ عباس قمی، شهید مطهری و… رضوان الله تعالی علیهم اجمعین قائل به کذب بودن اصل ازدواج جناب قاسم در کربلا هستند.

اما سوال اینجاست که وقوع چنین عملی در روز عاشورا دلیل بر برگزاری مراسم عروسی و برقراری حجله داماد و گلباران و کِلک کشیدن در میان مراسم عزاداری دهه اول محرم می شود؟

جالب تر آنکه وقتی مسئولین این هیئت با مخالفت عده ای از طلاب و مبلغین آگاه روبرو می شوند، نه تنها پاسخی نمی دهند بلکه این دانش آموختگان مکتب امام صادق علیه السلام را محکوم به بی سوادی می کنند!

کاش سرکردگان انجمن حجتیه به جای اصرار به مسائل فرعی در محرم و دیگر مناسبت های مذهبی که موجب سوء استفاده دیگران هم خواهد شد، به دنبال گسترش معارف اصیل دینی علی الخصوص فرهنگ عاشورایی باشند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=21064

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.