5

امارات انتشار فتواهای بدون مجوز با تفکرات تکفیری را ممنوع کرد

  • کد خبر : 27478
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
امارات انتشار فتواهای بدون مجوز با تفکرات تکفیری را ممنوع کرد
شورای فتوای امارات به منظور مقابله با آنچه انتشار تفکرات تکفیری در جامعه این کشور خواند از مردم و نهادهای وابسته خواست به شدت از انتشار و بازنشر فتواهای بدون مجوز و تأیید نشده به خصوص در شبکه‌های مجازی خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شورای فتوای امارات به منظور مقابله با آنچه انتشار تفکرات تکفیری در جامعه این کشور خواند از مردم و نهادهای وابسته خواست به شدت از انتشار و بازنشر فتواهای بدون مجوز و تأیید نشده به خصوص در شبکه‌های مجازی خودداری کنند.

شورای فتوای امارات از افراد جامعه و نهادهای آن خواست به مسائل مربوط به فتواهای شرعی بدون مجوز ورود نکنند.

در بیانیه‌ای که خبرگزاری امارات منتشر کرد، این شورا از مردم خواست که فتواهای دینی را که مورد تأیید شورا و نهادهای رسمی مجاز به فتوا در امارات نیست، انتشار یا بازنشر ندهند.

در بیانیه این شورا آمده است که این دستور با توجه به تخلفاتی که از سوی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته، ابلاغ شده است و این گروه از کاربران به خود جرأت و جسارت صدور و انتشار احکام شرعی بدون مجوز را می‌دهند که در مسائل مختلف اجتماعی، خانوادگی و غیره به ویژه تکفیر به کار گرفته می‌شود و از متون دینی به ابزاری برای تعرض به دیگران استفاده می‌کنند.

شورای فتوای امارات تأکید کرد: این امر منجر به گسترش نفرت، فرقه‌گرایی، تکفیر و افراط‌گرایی می‌شود و مغایر با دین اسلام و سیاست‌های ملی امارات متحده عربی است که بر ارزش‎های این کشور در مدارا، همزیستی و اعتدال تأکید می‌کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=27478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.