2

نگرانی شدید و ممانعت صهیونیست‌ها از سفر و پناهندگی سیاسی فرقه یهودی لو طاهور به ایران

  • کد خبر : 22756
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
نگرانی شدید و ممانعت صهیونیست‌ها از سفر و پناهندگی سیاسی فرقه یهودی لو طاهور به ایران
اسرائیل تایمز مدعی شد در پی مهاجرت فرقه لوطاهور از حریدی های گواتمالا به ایران، ممکن است ایران از آنها به عنوان برگ چانه‌زنی استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این گروه ضدصهیونیست در سال 2018 از ایران درخواست پناهندگی سیاسی کرده بودند. همچنین اسناد ارائه شده در دادگاه فدرال آمریکا نشان می‌دهد در سال 2019 در سایه درخواست پناهندگی از ایران، نسبت به تبعیت از سیاست‌های ایران و رهبر -معظم انقلاب- اعلام وفاداری کرده‌اند.

پس از اعلام خبر احتمال مهاجرت صدها نفر از اعضای این گروه از کشور گواتمالا به عراق و سپس به ایران، لابی‌های صهیونیستی در اسرائیل و آمریکا در تلاش هستند از خروج آنها از گواتمالا به سمت عراق و یا خروج آنها از عراق به ایران (احتمالا از طریق اقلیم کردستان) جلوگیری شود.

به گزارش اسرائیل تایمز بستگان اعضای این فرقه یهودی با وزارت خارجه و وزارت دادگستری آمریکا تماس گرفته و از آنها خواسته‌اند تا فوراً با همتایان گواتمالایی خود تماس بگیرند تا از خروج خانواده‌های آنها از گواتمالا جلوگیری شود. نزدیکان اعضای آمریکایی این فرقه نیز درخواست‌های مشابهی از وزارت خارجه آمریکا داشته‌اند.

آنها با اشاره به معامله زندانیان در سال ۲۰۱۱ با حماس که در آن اسرائیل ۱۰۲۷ فلسطینی را در ازای یک سرباز که از سال ۲۰۰۶ اسیر بود، آزاد کرد، اظهار کردند: به نظر می‌رسد تاریخ تکرار خواهد شد.

در همین راستا تایمز اسرائیل در این باره نوشت نیروهای امنیتی گواتمالا پس از درخواست مقامات آمریکایی، تعدادی از اعضای فرقه را که دارای تابعیت آمریکایی هستند و ظاهراً در روزهای اخیر در حال عزیمت به ایران بودند را بازداشت کرده‌اند.

گفتنی است لِو طاهور (به معنای پاکدل) گروهی از یهودیان ارتودکس حریدی می‌باشند که با سیاست‌های رژیم صهیونیستی مخالف هستند و از این رو ضمن مهاجرت از فلسطین اشغالی، در پی فشارهای لابی‌های صهیونیستی، دائما در حال مهاجرت از کشوری به کشور دیگر هستند.

این گروه در دهه 80 میلادی توسط یکی از خاخام‌های حریدی اورشلیم به نام شلومو هلبرانس تاسیس شد که بعدها و در سال 2014 به کانادا مهاجرت کردند و از آنجا نیز به علت فشار لابی‌های صهیونیستی مجبور به مهاجرت به گواتمالا شدند. زنان این فرقه دارای پوشش کامل و مردان آنها بیشتر وقت خود را صرف مطالعه کتاب‌های دینی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.