3
رئیس شورای یهودیان سوئد:

قرآن‌سوزی تهدید دموکراسی است/ لزوم اصلاح قانون مربوط به جرایم ناشی از نفرت دینی در سوئد

  • کد خبر : 44954
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۱۵
قرآن‌سوزی تهدید دموکراسی است/ لزوم اصلاح قانون مربوط به جرایم ناشی از نفرت دینی در سوئد
رئیس شورای جامعه یهودیان سوئد ضمن محکوم کردن قرآن‌سوزی در این کشور آن را تهدیدی برای دموکراسی خواند و خواستار اصلاح قوانین مربوط به جرایم ناشی از نفرت دینی در سوئد شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، لنا پوسنر کوروسی، رئیس شورای جامعه یهودیان سوئد خواستار تغییر قوانین مربوط به جنایات ناشی از نفرت در این کشور شد و تأکید کرد که سوزاندن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم اشتباه بزرگی بود.

این اظهارات را کوروسی در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی درباره حوادث اخیر در این کشور، وضعیت یهودیان و مسلمانان در آنجا و مشکلاتی که آنها با آن روبه‌رو هستند، بیان کرد.

وی با بیان اینکه به عنوان یک یهودی می‌داند که زندگی در جامعه سکولار مانند سوئد چه حسی دارد، گفت: رفتارها با اسلام و یهودیان و جامعه پیروان آنها در سوئد مشابه یکدیگر است.

کوروسی با اشاره به وجود قانونی درباره آزادی بیان در سوئد گفت: این قانون نباید به حد و اندازه نفرت پیش‌ رود.

وی در ادامه به قانون ویژه جرایم ناشی از نفرت دینی و گفتمان مشوق نفرت در سوئد اشاره کرد و گفت: این موضوع کمی پیچیده است، زیرا وقتی رفتارهایی علیه قرآن، انجیل یا تورات می‌شود، وحشتناک است.

کوروسی گفت: شخصی که این عمل (قرآن سوزاندن) را انجام داد می‌خواست خشم ما را برانگیزد و ما را آزار دهد؛ اما نباید به او اهمیت دهیم و آنچه را که او به دنبالش است، با پاسخ نابجا تقدیم کنیم.

وی افزود: این عمل قرآن‌سوزی قطعاً تحریک‌آمیز است. او آزاد است که در سوئد این کار را انجام دهد، اما نمی‌تواند جایی را برای این کار انتخاب کند و این نباید مجاز باشد. این عملی اشتباه بزرگی بود.

کوروسی بر نیاز اقلیت‌ها در سوئد برای آزادی بیان تأکید کرد و گفت: حوادث جاری قابل قبول نیست و تهدیدی برای دموکراسی است.

او افزود: باید به عنوان یک اقلیت در یک جامعه دموکراتیک احساس امنیت کنیم، در خیابان ها آزاد باشیم و اجازه ندهیم کسی ما را آزار دهد.

رئیس جامعه یهودیان سوئد گفت: ما به همراه جامعه مسلمانان این موضوع را بارها و بارها مطرح خواهیم کرد.

او با اشاره به هجمه‌ها علیه پوشش پیروان ادیان در سوئد گفت: یک زن در شهر مالمو (جنوب سوئد) به دلیل داشتن روسری مورد هدف قرار گرفت یک مرد یهودی که کیپا (پوشش سر مردان یهودی) بر سر داشت، با رفتار مشابهی مواجه شد.

وی با اشاره به امکان ارائه ابتکاراتی برای بازنگری در قوانین مربوط به جنایات ناشی از نفرت اشاره و تأکید کرد که اصلاحات کافی در مورد نحوه اعمال قانون مربوط به سخنان نفرت‌انگیز علیه گروه‌های دینی و اقلیت‌ها وجود ندارد.

رئیس شورای یهودیان سوئد همچنین خواستار گفت‌وگوی بیشتر میان اقلیت مسلمان و یهودی در سوئد برای مقابله با گفتمان و رفتارهای ناشی از تنفر از اقلیت‌های دینی در این کشور شد و گفت: با این حال هر ماه مسلمانان و یهودیان سوئدی‌ گردهمایی‌هایی را در کنار یکدیگر دارند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=44954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.