1

فعالیت‌ آژانس یهود در روسیه ممنوع اعلام شد

  • کد خبر : 36684
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۵:۳۳
فعالیت‌ آژانس یهود در روسیه ممنوع اعلام شد
دولت روسیه در نامه‌ای به آژانس یهود در مسکو تمام فعالیت‌های آن را در خاک روسیه ممنوع اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از جروزالم پست، وزارت دادگستری روسیه در دستوری خطاب به آژانس یهود که اوایل هفته به صورت نامه به این آژانس ارسال شده، تمام فعالیت‌های آنها را در خاک روسیه ممنوع اعلام کرده است.

به نوشته این روزنامه، دستور توقف فعالیت‌های آژانس یهود در مسکو بیشتر به خاطر تنش‌های ایجاد شده بین روسیه و رژیم صهیونیستی در موضوع جنگ اوکراین بوده است. صهیونیستها در هفته‌های گذشته از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین حمایت کرده‌اند.

روزنامه صهیونیستی این تصمیم را به معنای کاهش چشمگیر و حتی توقف مهاجرت یهودیان از روسیه به اراضی اشغالی دانست. دستور مسکو برای توقف فعالیت آژانس یهود بیشتر خطوط هوایی رژیم صهیونیستی به روسیه را تعطیل کرده است.

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه حملات هوایی به سوریه از سوی رژیم صهیونیستی را غیرقابل قبول خواند و از این رژیم خواست فوراً این حملات را متوقف کند.

جامعه یهودی روسیه در گفتگو با روزنامه جروزالم پست می‌گویند دستور توقف فعالیت این مرکزدر روسیه موجب شده است که بسیاری از یهودیان ساکن این کشور احساس کنند در معرض تهدید و دستگیری هستند. مقامات آژانس یهود گفته‌اند یهودیان روسیه احساس می‌کنند یک پرده آهنین به روی آنها کشیده شده است.

فعالیت اصلی آژانس یهود در روسیه تسهیل مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی و اسکان آنها در فلسطین است. این آژانس در ۳۰ سال گذشته در امر مهاجرت یهودیان از روسیه به فلسطین نقش داشته است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.