0

روزنامه اسرائیلی مدعی شد؛ ایران در حال «نقشه‌برداری» برای حمله به یهودیان است

  • کد خبر : 47214
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
روزنامه اسرائیلی مدعی شد؛ ایران در حال «نقشه‌برداری» برای حمله به یهودیان است
روزنامه اسرائیلی جروزالم پست ادعاهای تازه ای را درباره تلاش ایران برای شناسایی «موسسات امنیتی استراتژیک ایالات متحده، تأسیسات نظامی و یهودیان» را مطرح کرده است. 

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این رسانه اسرائیلی با استناد به گزارش مؤسسه حقوقی Zachor مدعی شده ایران با استفاده از گروه JISR و پرس تی‌وی از سال ۲۰۲۲ به دنبال نقشه برداری از «موسسات امنیتی استراتژیک ایالات متحده، تأسیسات نظامی و یهودیان سراسر جهان» است.  روزنامه اسرائیلی جروزالم پست در گزارش خود نوشته است: گزارش ها نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران همچنین برای انجام آخرین حمله نظامی علیه تأسیسات هسته ای ایران آماده می شود. ایران که از عزم اسرائیل برای خنثی کردن اقدامات هسته ای خود آگاه است، برای روز پس از چنین حمله ای آماده شده است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست با طرح ادعاهای تازه علیه دولت ایران نوشت: همانطور که اخیرا متوجه شدیم، برنامه هسته ای ایران تنها چند هفته تا توانایی تولید مواد شکافت پذیر کافی برای اولین بمب هسته ای کاملاً کاربردی خود فاصله دارد. این خبر ناراحت کننده باید اورشلیم و واشنگتن را در حالت آماده باش قرار داده باشد.

این روزنامه اسرائیلی مدعی شد: سال‌ها، رهبران ایران در مورد تمایل خود برای محو کردن اسرائیل از نقشه آشکار بوده‌اند و ممکن است به زودی ابزاری برای این کار داشته باشند. در حالی که اسرائیل متعهد شده است که از دستیابی دولت ایران به مرگبارترین سلاح جهان از طریق دیپلماسی و تحریم ها جلوگیری کند،

این رسانه اسرائیلی در ادامه گزارش خود مدعی شده است: همین ماه گذشته، جزئیاتی آشکار شد که تهران در حال «نقشه‌برداری» از جوامع یهودی دیاسپورا (یهودیان دور از وطن) برای عملیات تلافی‌جویانه در آینده در صورتی که اسرائیل چنین حمله‌ای را انجام دهد، انجام داده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران، این روزنامه اسرائیلی مدعی شد: علاوه بر این، گزارش جدیدی که هفته گذشته توسط مؤسسه حقوقی Zachor منتشر شد و توسط StandWithUs و 19 سازمان غیرانتفاعی دیگر مستقر در آمریکا تأیید شد، نشان می‌دهد که  جمهوری اسلامی ممکن است در پشت وب‌سایت ناشناس «پروژه نقشه‌برداری» باشد که موسسات امنیتی استراتژیک ایالات متحده، تأسیسات نظامی و یهودیان را هدف قرار می‌دهد.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست با طرح ادعاهای تازه نوشت: پروژه نقشه برداری در ژوئن ۲۰۲۲ راه اندازی شده و به طور گسترده به دلیل تأکید قابل توجه بر مؤسسات یهودی که نیاز به «برچیدن» داشتند، محکوم شد. اما با گذشت زمان، و این پروژه همچنان در رسانه‌های اجتماعی سروصدا می‌کرد و متحدان جدیدی مانند گروه JISR همسو با ایران و پرس تی‌وی، به‌طور فزاینده‌ای روشن شد که هدف واقعی نقشه نه تنها به سمت آمریکایی‌ها طراحی شده است بلکه قرار است اطلاعات جامعه یهودی و همچنین نهادهای آمریکایی به طور گسترده تر جمع آوری کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارش خود ادعا کرده است: این مفهوم با تجزیه و تحلیل وب سایت پروژه نقشه برداری حتی بیشتر تقویت شد. مشخص شد که ۲۹۸ مورد از ۵۰۰ موجودیت نقشه برداری شده در این سایت، پایگاه های نظامی ایالات متحده، ایستگاه های پلیس، اف بی آی و دفاتر امنیت داخلی هستند. در عین حال چندین جوامع عمدتاً یهودی هم هدف این نقشه برداری قرار گرفته اند.

طرح ادعای تازه روزنامه اسرائیلی در حالی رخ داده است که مقامات وزارت خارجه ایران موضوع تلاش ایران برای دستیابی به بمب هسته ای را رد کرده اند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.