1

کلیسای پرتغال از قربانیان آزارهای جنسی طلب عفو کرد

  • کد خبر : 46393
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کلیسای پرتغال از قربانیان آزارهای جنسی طلب عفو کرد
کلیسای کاتولیک پرتغال از کسانی که قربانی آزارهای جنسی عوامل این نهاد بودند طلب بخشش کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پس از انتشار گزارشی مستقل که میزان و ابعاد آزارهای جنسی اعضای کلیسا را مشخص می کرد؛ مقامات کاتولیک پرتغال از قربانیان و بازماندگان آنها طلب بخشایش کردند.

گزارشی که کمیسیون مستقل دولتی پرتغال با همکاری کلیسای این کشور در ماه گذشته ارائه داد نشان می‌دهد که عوامل نهاد کلیسا در این کشور از سال 1950 تاکنون نزدیک به 5000 کودک را مورد آزار و اذیت قرار داده اند. این گزارش بعد از استماع شکایت بیش از 500 قربانی منتشر شد.

کنفرانس اسقف‌های پرتغال در بیانیه ای پس از نشستی در شهر فاطیما اعلام کرد: با اندوه بار دیگر از همه قربانیان تجاوز جنسی در کلیسای کاتولیک در پرتغال طلب بخشش می کنیم. ما باید فرهنگ کلیسا را تغییر دهیم.

در همین حال پاپ فرانسیس در بیانیه‌ای که پنجشنبه در توییتر پخش شد، به صراحت اعلام کرد که درخواست بخشش، اگرچه ضروری است، اما کافی نیست. او گفت: کلیسا باید به عنوان الگویی برای کمک به حل این موضوع باشد. کلیسا باید فضاهای امنی را برای قربانیان فراهم کند.

گفتنی است کلیسای کاتولیک در نقاط مختلف دنیا از جمله استرالیا، فرانسه، آلمان، ایرلند و هلند پرونده‌های باز برای آزارهای جنسی دارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.