1

هم‌زمانی روزه‌داری مسیحیان و مسلمانان در آلمان

  • کد خبر : 33803
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
هم‌زمانی روزه‌داری مسیحیان و مسلمانان در آلمان
مسلمانان آلمان امسال در حالی ماه رمضان را آغاز کردند که مسیحیان مؤمن نیز در این کشور در تکاپوی روزه قبل از عید پاک بودند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مراسم‌های مذهبی در دو سال گذشته به دلیل شیوع شدید کرونا در آلمان به شکلی محدود برگزار شده؛ این در حالی است که امسال به دلیل بهبود شرایط، محدودیت‌های کمتری برای پیروان ادیان وجود دارد.

براساس تقویم قمری اسلامی، ماه رمضان از دوم آوریل در آلمان آغاز شد و دقیقاً در همین زمان، مسیحیان مؤمن نیز در دوره روزه پیش از عید پاک بودند.

جرج بتسینگ، رئیس کنفرانس اسقفان آلمان با حضور در جمع مسلمانان در این باره گفت: هم‌زمان شدن روزه‌داری مسیحیان و مسلمانان به ما یادآوری می‌کند که سنت‌های مذهبی مسیحیان و مسلمانان براساس باور مشترک به خداوند شکل گرفته است. اگر همه ما به این مسئله واقف باشیم، دیگر درگیر جنگ، خشونت، نژادپرستی و امثال آن نخواهیم شد.

همچنین «آنته کورشوا»، رئیس شورای کلیسای انجیلی آلمان در آغاز رمضان با تبریک این ماه به مسلمانان، بر اهمیت گفت‌و‌گوی بین ادیان تأکید کرد و گفت: گفت‌و‌گوهای بین مذهبی پیش نیاز خوبی برای از بین‌بردن تعصبات و رفع سوء تفاهمات در میان پیروان ادیان مختلف است.

گفتنی است؛ امسال برای سومین بار است که مسلمانان آلمان در طول دوران کرونا آداب ماه رمضان را به جا می‌آورند، اما برخلاف دو سال گذشته برگزاری مراسم نماز و افطار در مساجد بدون رعایت فاصله اجتماعی برگزار شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.