1

برگزاری دوازدهمین نشست «گفت‌وگوی مسیحیت ارتدکس روسی و اسلام»

  • کد خبر : 33834
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
برگزاری دوازدهمین نشست «گفت‌وگوی مسیحیت ارتدکس روسی و اسلام»
اسقف اعظم مسکو و کل روسیه در دیدار با کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه از برگزاری دوازدهمین نشست کمیته گفت‌وگوی روسیه و ایران با عنوان «مسیحیت ارتدکس روسی و اسلام» در سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاتریارک کریل در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه در وب‌سایت کلیسای ارتدکس روسیه منتشر شد، گفت: دوازدهمین نشست بعدی کمیته مشترک روسیه و ایران برای گفت‌وگوی مسیحیت ارتدکس و اسلام در سال جاری برنامه‌ریزی شده است، این نشست پیش‌تر قرار بود در سال ۲۰۲۰ در روسیه برگزار شود؛ اما به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.

وی افزود: باید از افرادی که از ایران در توسعه این روابط مشارکت فعال داشتند، به ویژه مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری، رئیس پیشین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یاد کنم. او دوست من بود، ما با همدیگر این روابط را آغاز و بسیاری از رویدادهای مشترک را برگزار کردیم و مهم‌تر از همه اینکه در خلال این رویدادها، ما به همگرایی دیدگاه‌های خود درباره موضوعات بسیار مهم، هم در دستور کار سیاسی مدرن و هم در موضوعات معنوی و اخلاقی پی بردیم.

پاتریارک کریل خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های مردم روسیه و ایران هم در مورد مسائل اخلاقی و هم در مورد تعدادی از مسائل سیاسی یکسان است.

بر اساس این بیانیه، سفیر ایران به نوبه خود با اشاره به نقش رهبری کلیسای ارتدکس روسیه در برقراری صلح بین ادیان مختلف در این کشور از پاتریارک کریل به دلیل گفتگوهای خیرخواهانه و حمایت از جامعه مسلمانان روسیه تشکر کرد.

مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران، پیش‌تر میزبان یازدهمین نشست گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس روسیه در روزهای ۵ و ۶ می ۲۰۱۸ بود.

دهمین دور گفتگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس در اکتبر ۲۰۱۶ با عنوان «نقش اسلام و مسیحیت ارتدکس در برقراری صلح عادلانه و پایدار» برگزار شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.