1

رئیس جمهور نیکاراگوئه، اسقف ها را تروریست خواند

  • کد خبر : 22687
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
رئیس جمهور نیکاراگوئه، اسقف ها را تروریست خواند
رئیس جمهور نیکاراگوئه در سخنانی، اسقف ها و رهبران دینی کلیسای کاتولیک روم را تروریست خواند و گفت: این رهبران دینی منابع فساد هستند

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه اسقف ها و رهبران دینی کلیسای کاتولیک روم را تروریست خواند و گفت: این رهبران دینی منابع فساد هستند و به زودی بسیاری از کشورها آنها را دستگیر خواهند کرد. اتهاماتی که او به اسقف ها نسبت داده بسیار گسترده است. او آنها را به خیانت، پولشویی و حمایت از تظاهرات اعتراضی علیه حکومت متهم کرد.

اورتگا مدعی شده است که تظاهرات اعتراضی در سال 2018 که بسیار گسترده هم بود، کودتایی حمایت شده از سمت خارج بود. در آن سال گفتگوهایی از طرف دولت با گروه های اپوزیسیون صورت گرفت که در آن گفتگوها، اورتگا با اسقفی که به عنوان میانجی در این مذاکرات شرکت می‌کرد، مجادله ای شدید داشت. پس از این دعوا، دولت نیکاراگوئه به وحشیانه ترین شکل ممکن اعتراضات را سرکوب کرد.

احتمالا دلیل مشاجره رئیس جمهور نیکاراگوئه و اسقف ها این باشد که اسقف ها، در مذاکراتی که با دولت داشتند برنامه ای مبنی بر دموکراسی به دولت پیشنهاد داده اند.

اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد که اسقف های کاتولیک در بند یانکی های آمریکایی هستند، آنها تروریست هایی هستند که در هر کشوری محاکمه می‌شوند. با این تفاسیر، بازداشت کردن اسقف ها توسط دولت دور از انتظار نیست.

دست کم هفت نامزد مخالف دولت در سالهای اخیر زندانی شده اند. بر اساس گزارش کمیسیون حقوق بین الملل آمریکا، حداقل 325 نفر در درگیری های 2018 میان غیرنظامیان و نیروهای دولتی در نیکاراگوئه جان خود را از دست دادند ، در حالی که بیش از 52 هزار نفر کشور را ترک کرده اند.

تروریست خواندن اسقف ها از طرف رییس جمهور نشان از فاصله زیاد بین این دو دارد در حالی رابطه اورتگا از ابتدای حکومت با اسقف ها بد نبود، اما پس از به دست آوردن قدرت در سال 2006 و وضع قوانین سختگیرانه ضد سقط جنین، رابطه شان رو به وخامت رفت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.