1

خلیفه کل ارامنه آذربایجان: برگزاری مراسم‌های اقلیت‌ها در ایران بدون هیچ محدودیتی است/ تفاوت زندگی در ایران با دنیا

  • کد خبر : 46868
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
خلیفه کل ارامنه آذربایجان: برگزاری مراسم‌های اقلیت‌ها در ایران بدون هیچ محدودیتی است/ تفاوت زندگی در ایران با دنیا
خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: یکی از وجوه عالی جمهوری اسلامی ایران این است که تمام ادیان و اقلیت‌ها در کشور وجود دارد که بدون هیچ محدودیتی در حال انجام مراسم‌های مذهبی خودشان هستند که این یک الگو برای تمام جهان است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اسقف اعظم گریگور چیفتچیان، خلیفه ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان شرقی ظهر امروز در دیدار عیدانه با اصحاب رسانه اظهار کرد: جا دارد از این فرصت استفاده کنم و از تک به تک اهالی رسانه و مردم شریف ایران و مسوولان تشکر کنم که همیشه نظر لطف نسبت به اقلیت‌های مذهبی دارند.

وی با بیان اینکه در طی دو سال اخیر بیماری کرونا باعث شد تا کل دنیا درگیر آن شوند و همه از هم دور شده و حالت جزیره‌ای ایجاد شود، گفت: خداوند لطف کرد باعث شد تا این مراحل سخت را طی کنیم و با ایمانی که به خداوند داریم سربلند از این آزمون بیرون بیاییم.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان ادامه داد: شکرگزار پروردگار هستیم که آن روزها برگشته و الآن مثل سابق هستیم و به دوران قبل کرونا برگشتیم و دوباره به لطف پروردگار این نعمت خداوند شامل حالمان شد تا  تمام مراسمات مذهبی با کمال آرامش برگزار کنیم و علاوه بر آن دیدارهای سطح داخلی و خارجی را هم انجام دهیم.

تشکر ویژه از رهبر انقلاب

وی به برگزاری باشگوه مراسم طادئوس اشاره کرد و گفت: امسال این مراسم بعد از یک وقفه کرونایی با حضور بیش از ۴ هزار نفر در کلیسایی در شهر ماکو برگزار شد که برای این منظور از دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی ایران و شخص رهبر معظم انقلاب تشکر ویژه دارم که به لطف ایشان این مراسمات بدون هیچ مشکلی برگزار می‌شود.

اسقف اعظم گریگوریان خاطرنشان کرد: یکی از وجوه عالی جمهوری اسلامی ایران این است که تمام ادیان و مذاهب در کشور وجود دارد که بدون هیچ محدودیتی در حال انجام مراسمات مذهبی خودشان هستند که این یک الگو برای کلیه جهان  است.

وی با اشاره بر حضور خود در کشورهای زیاد دنیا گفت: من به چشم دیده‌ام که زندگی در آنجا همانند یک گفتگوی ساده است ولی ایجا همزیستی مسالمت‌آمیز به معنای واقعی داریم.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان متذکر شد: نکته حائز اهمیت این است که اقلیت های مذهبی و تمام ادیان حد و خطوط  خود را می‌دانند یعنی به عبارتی یک فرد مسیحی در کلیسا و محدوده خود آزاد است و به راحتی کارها و مراسم‌های خود را انجام می‌دهد.

 زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در ایران را دشمنان نمی‌تابند

وی ادامه داد: زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در ایران را دشمنان نمی‌تابند و تلاش دارند تا نگاه منفی ایجاد کنند که البته  این نگاه منفی برگشته به برخی ادیان نو ساخته است که اگر به ریشه‌اش هم برگردیم به صهیونیستی بر می‌گردد.

اسقف اعظم گریگوریان با تاکید بر اینکه اساس مسیحت در کل دنیا یکی است و اگر کلیساهای مختلفی است ناشی از ورود برخی فرهنگ‌های محلی و قومی ملل‌های مختلف به کلیساهاست وگرنه همه یک پیام حضرت مسیح(ع) را دارند، افزود: متاسفانه عوامل صهیونیست و معاند است که می‌خواهند در بین مذاهب مختلف تفرقه و اختلاف ایجاد کند و مصداق ضرب المثل “تفرقه بنداز تا حکومت کن”، هستند.

وی توضیح داد: جریان مسیحیت تبلیغی صهیونیستی نه به عنوان دین و آیین خداپرستی بلکه ابزاری در دست بعضی از قدرت ها و رژیم معاند با ادیان توحیدی که تلاش می‌کنند با صرف هزینه‌های هنگفت نسبت به تغییر دین ایرانیان اقدام و آموزه های صهیونیستی را تبلیغ کنند.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: پیروان اصیل حضرت عیسی(ع) و پیامبران راستین الهی ضمن محکومیت اقدامات افراطی آن اعلام میداریم که عملکرد و آموزه های آن هیچ ربطی به دین مسیحیت ندارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.