4

جنگ سرد فرقه های مسیحی/ شکاف ها بیشتر می شود

  • کد خبر : 38445
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
جنگ سرد فرقه های مسیحی/ شکاف ها بیشتر می شود
پاپ فرانسیس و رهبر کلیسای ارتدوکس که دو ماه آینده در گردهمایی رهبران ادیان جهان در قزاقستان شرکت می‌کنند، دیداری با یکدیگر نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پس از شکل گیری فرقه پروتستانتیزم در غرب و انشقاق مسیحیت که از همان ابتدا با برخی از دستورات و آموزه های کلیسای کاتولیک مخالف بود به مرور شکل گیری آرا و دیدگاه های جدید و اختلافی در مسیحیت شدت یافت.

در سال های اخیر این تغییرات شدت بیشتری یافته است و کلیساهای پروتستان، کاتولیک و ارتدوکس به بیشترین سطح ناهماهنگی و اختلاف رسیده اند که البته سعی می نمایند این اختلافات را علنی و ظاهر نسازند.

اما در این سال ها نوع سفرهای پاپ به کشورهای اسلامی و تلاش برای رواج مسیحیت کاتولیک در کشورهای اسلامی نشان از ترس کلیسای کاتولیک از نفوذ پروتستانتیزم و ارتدکس ها از سویی و در نگاهی دیگر نشان از اختلافات فراوان مسیحیان است که آنان را برای سنگین تر کردن کفه ترازو به کشورهای افریقایی و اسلامی کشانده است.

اخیرا خبرگزاری بین‌المللی روسیه «ریا نووستی» به نقل از یک مقام ارشد کلیسای ارتدوکس این کشور گفت که پاپ فرانسیس و رهبر کلیسای ارتدوکس که دو ماه آینده در گردهمایی رهبران ادیان جهان در قزاقستان شرکت می‌کنند، دیداری با یکدیگر نخواهند داشت. این خبر نشان دهنده اوج اختلافات در فرقه های مسیحی است که از باورها و آموزه ها اکنون به سطح مقامات و دیدارهای رسمی رسیده است.

حال این مسیحیت به دنبال دوستی با علمای اسلام، مسلمانان و حضور بیشتر در کشورهای اسلامی است. به جهت هم افزایی بیشتر و ارتباط بیشتر دو دین بزرگ دنیا!

آیا می توان باور نمود که مسیحیتی که فرقه های نزدیک به خود را بر نمی تابد و دشمنی با آنان روز به روز بزرگتر و بیشتر می شود از در دوستی با کشورهای اسلامی وارد شده است.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.