1

تکنیک های مبشران مسیحی برای جذب گردشگر؛ از گفتگوی چهره به چهره تا فروش محصولات مذهبی

  • کد خبر : 47031
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
تکنیک های مبشران مسیحی برای جذب گردشگر؛ از گفتگوی چهره به چهره تا فروش محصولات مذهبی
گردشگری می تواند به عنوان فرصت مناسبی برای کلیسا با هدف اعلام پیام خود و ترویج شاکله اخلاقی و دینی مسیحیت باشد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در دهه های اخیر گردشگری مورد توجه کلیسا قرار گرفته است. رهبران و مبشران مسیحی، اکنون دریافته اند که حضور گردشگران در کلیساها، فرصت مناسبی برای آشناسازی آنها با مسیحیت و گسترش این دین است.

یکی از تکنیک های جذب گردشگر در تبشیر گردشگری گفتگوی حضوری و چهره به چهره است. مبشران مسیحی در خیابان های منتهی به موزه باغ و کلیسای سنت پیتر حضور می یابند و در آنجا شروع به تبلیغ می کنند. مبشران، مسیحیت به طور ایستاده تبشیر مینمایند در طول مدت حضور در خیابان روی پای خود ایستاده در کنار مخاطب خود به صحبت ادامه می دهند.

در کنار کلیسای سنت پیتر باغ های زیبایی نیز وجود دارد که پذیرای گردشگران است. استفاده از طبیعت در کنار ،کلیسا، حس آرامش و سادگی را به انسان منتقل می کند؛ ضمن اینکه جنبه درآمد زایی برای کلیسا نیز خواهد داشت (1)

مبشران مسیحی تلاش می کنند تا از عبارات کتاب مقدس در گفتگوهای خود استفاده کنند؛ یعنی از آن به عنوان مرجعی برای معرفی دین مسیحیت بهره می برند بر این اساس همراه یک مبشر مسیحی نسخه ای از کتاب مقدس وجود دارد تهیه کتاب مقدس برای گردشگران تسهیل شده تا آنها بتوانند به راحتی با آموزه های مسیحیت آشنا شوند.

آنها انجیل را تنها به زبان مورد نیاز مخاطب خود تولید می کنند و به دو زبانه چاپ کردن آن نیازی ندارند؛ به عنوان مثال یک گردشگر می تواند انجیلی را که به طور اختصاصی به زبان آلمانی چاپ شده است تهیه کند.

یکی دیگر از روش های جذب گردشگر در کلیساهای جهان به ویژه کلیسای سنت پیتر به معرض فروش قرار دادن محصولات مذهبی و فرهنگی است. وسایل تزیینی که ریشه دینی دارند مورد خواست و تقاضای گردشگران رهگذر هستند؛ به عنوان مثال مبشران ،مسیحی صلیبهای زیبایی را در مدل های مختلف طراحی کرده و به فروش می رسانند. گردشگران بـا خـریـد صـلـيـب یا تسبیح مسیحیت، نمادی از مسیحیت را به یادگار به منزل می برند.

در خیابان های اطراف کلیسای سنت پیتر نیز غرفه هایی ایجاد شده است که در آن راهبه های مسیحی با لباسهای دینی مخصوص به خود در آنجا حضور یافته و این محصولات را به فروش می رسانند. سازنده این محصولات دینی فرهنگی لزوماً مبشران یا سایر نیروهای کلیسا نیستند، بلکه آنها از مردم بومی برای ساخت آنها استفاده می کنند. این بدان معناست که کلیسا خود متکفل ایجاد کارگاه یا کارخانه ای برای ساخت وسایل مذهبی مسیحیت نیست آنها با بهره گیری از صنعت تولید صنایع دستی و فرستادن تقاضا به تولیدکنندگان محصولاتی را که به فروش آنها تمایل دارند سفارش داده در غرفه های خود به فروش می رسانند و از این راه نه تنها درآمد به دست می آورند، بلکه به اقتصاد محلی نیز کمک می کنند.

رهبران کلیسای کاتولیک پس از کسب تجارب موفق در جذب گردشگران در کلیسای سنت پیتر در صدد برآمدند تا تکنیک های جذب گردشگر را برای سایر کلیساهای کاتولیک در جهان الگوسازی کنند؛ از این رو، آنان در سال ۲۰۰۱ م راهکارهای پیشنهادی خود را طی دستورالعملی سی وشش بندی ارائه کردند.

پی نوشت:
۱) مصاحبه با دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا و رایزن مطبوعاتی و سخنگوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا (۱۳۹۸)

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.