4

«جدایی دین از سیاست»؛ توجیه پاپ برای دیدار با نانسی پلوسی

  • کد خبر : 22874
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰:۳۷
«جدایی دین از سیاست»؛ توجیه پاپ برای دیدار با نانسی پلوسی
پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک در جهان، با نانسی پلوسی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از RNS، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا، نانسی پلوسی در واتیکان به دیدار پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان رفت. این ملاقات در حالی برگزار شد که دغدغه اصلی اسقف های آمریکایی، مسئله فشار روی آموزه های کلیسا در قضیه سقط جنین بود. این اسقف ها دولت دموکرات را طرفدار حق سقط جنین می‌دانند.

نانسی پلوسی اواخر ماه گذشته برای شرکت در گردهمایی  رهبران قانونگذار کشورهای گروه 20 و بررسی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در اسکاتلند، وارد رم شد.

او درباره این سفر گفت: این افتخار معنوی، شخصی و رسمی بود که در محضر حضرت پاپ فرانسیس حضور داشتم.

این ملاقات خصوصی در حالی صورت گرفت که نانسی پلوسی از موافقان حقوق سقط جنین بوده و در همین حین اسقف های آمریکایی در حال بررسی فشارهای دولت دموکرات بر آموزه های کلیسا در این زمینه بودند. این در حالی است که جو بایدن به عنوان دومین رئیس جمهور کاتولیک آمریکا به شمار می‌آید.

موضع پاپ در دیدار با نانسی پلوسی

پاپ فرانسیس به اسقف های آمریکا درباره اقدام های نسنجیده هشدار داده است. او پیش از این هم اعلام کرده بود که نمی‌خواهد مراسم عشای ربانی به یک سلاح سیاسی تبدیل شود.

در نشست ملی اسقفان در ماه ژوئن، این اتفاق مورد واکنش عده ای از آنها قرار گرفت. اسقف اعظم سالواتوره کوردی لئون از سانفرانسیسکو از چهره های برجسته‌ی این اعتراض بود. او پس از آنکه در 29 سپتامبر، لایحه‌ی جنجالی حمایت از حق سقط جنین در تگزاس تصویب شد، از مردم خواست برای تغییر خواسته های قلبی پلوسی و دیگر نماینده ها دعا کنند.

سخنگوی مجلس نمایندگان در بیانیه خود از دغدغه های پاپ فرانسیس در مورد مسئله بحران شرایط آب و هوایی تمجید کرد.

فرانسیس اوایل امسال قصد خود را برای شرکت در کنفرانس آینده COP26 اعلام کرده بود، اما واتیکان چند روز قبل بدون توضیح اعلام کرد که پاپ 84 ساله، در حال بهبودی از جراحی روده است، و در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

جالب است بدانید، این دیدارها در حالی صورت گرفت که رئیس جمهور جو بایدن قصد خود را برای معرفی جوزف دانلی ، قانونگذار سابق و دموکرات ضد سقط جنین به عنوان سفیر واتیکان اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.