0

فیلم‌ساز آمریکایی: فیلم دیگری درباره مسیح می‌سازم

  • کد خبر : 50029
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
فیلم‌ساز آمریکایی: فیلم دیگری درباره مسیح می‌سازم
مارتین اسکورسیزی، فیلم‌ساز مشهور آمریکایی پس از ملاقات با پاپ فرانسیس اعلام کرد فیلم دیگری درباره حضرت عیسی مسیح می‌سازد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مارتین اسکورسیزی پس از ملاقات با پاپ فرانسیس از ساخت یک فیلم جدید دیگر درباره عیسی مسیح بعد از فیلم جنجالی «آخرین وسوسه مسیح» در سال ۱۹۸۸ خبر داد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مارتین اسکورسیزی ممکن است در پروژه جدید خود پس از «قاتلان ماه کامل» فیلم حماسه جنایی، تحسین شده خود درباره کشتار بومیان آمریکایی در ایالات متحده در دهه ۱۹۲۰، فیلم دیگری درباره عیسی مسیح به سینما بیاورد.

اسکورسیزی که به تازگی برای نمایش پرشور فیلم ««قاتلان ماه کامل» به جشنواره فیلم کن رفته بود، در حال حاضر در ایتالیا برای شرکت در یک سری رویدادهای مذهبی و سینمایی به سر می‌برد.

این سینماگر ۸۰ ساله که در کنفرانسی در واتیکان صحبت می کرد، گفت: «من به درخواست پاپ از هنرمندان، تنها به روشی که می دانم پاسخ داده ام، با نوشتن فیلمنامه‌ای درباره عیسی مسیح که در شرف ساختن آن هستم».

نمایندگان اسکورسیزی به گاردین گفتند که هیچ اطلاعات بیشتری در مورد این پروژه به جز آنچه خود این کارگردان اعلام کرده ندارند.

مطالب مرتبط

با کتاب “فلسفه ابن سینا” آشنا شوید

۱۴۰۲/۰۳/۱۸ – ۱۵:۱۵

مجوز مدرسه ای که حامی حجاب بود لغو شد!

۱۴۰۲/۰۳/۱۸ – ۱۵:۰۴
اسکورسیزی و همسرش «هلن موریس» برای شرکت در کنفرانسی تحت عنوان زیبایی شناسی جهانی تخیل کاتولیک در رُم بودند و برای مدت کوتاهی با پاپ فرانسیس ملاقات کردند.

آنتونیو اسپادارو سردبیر یک نشریه مسیحی و از سازمان‌دهندگان این کنفرانس می‌گوید که اسکورسیزی در فیلم‌هایش ارجاعات به مسیح را با حکایت‌های شخصی درآمیخته و به همین دلیل درخواست پاپ فرانسیس برای ساخت فیلمی دیگر درباره عیسی مسیح به او انگیزه فراوانی داده است.

اسکورسیزی در این کنفرانس از فیلم «انجیل به روایت متی» اثر «پیر پائولو پازولینی» تمجید نمود و همچنین درباره آثار خود از جمله فیلم «آخرین وسوسه مسیح» در سال ۱۹۸۸ و همچنین فیلم «سکوت» درباره آزار و اذیت مسیحیان یسوعی در قرن هفدهم در ژاپن صحبت برای حاضران صحبت کرد.

در سال ۲۰۱۶، اسکورسیزی فیلم «سکوت» را در رم نمایش داد و نخستین ملاقات را با پاپ فرانسیس داشت که خود به امید تبدیل شدن به یک مبشر مسیحی در ژاپن به یسوعیان پیوسته بود.

سال ۱۹۸۸ «آخرین وسوسه مسیح» بسیاری از کاتولیک‌های محافظه‌کار را به دلیل به تصویر کشیدن عیسی (با بازی ویلم دافو) به عنوان مردی که بین خدا و لذت‌های زمینی سرگردان است، خشمگین کرد و مسیحیان به این فیلم در منهتن اعتراض کردند. نمایش این فیلم در برخی کشورها سال‌ها ممنوع بود و برخی از سینماها از نمایش فیلم خودداری کردند و کشورهای دیگر – از جمله کشور پاپ فرانسیس، آرژانتین، آن را سال‌ها ممنوع کرده بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.