1

نمایندگان اقلیت های دینی در هیأت عالی به کتاب آسمانی خود سوگند یاد می کنند

  • کد خبر : 38686
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
نمایندگان اقلیت های دینی در هیأت عالی به کتاب آسمانی خود سوگند یاد می کنند
اعضای هیأت عالی بانک مرکزی که جزو اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی هستند، در اولین جلسه هیأت عالی به کتاب آسمانی خود سوگند یاد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معیارهای لازم برای انتخاب اعضای هیأت عالی بانک مرکزی را تعیین کردند.

براساس مفاد طرح، اعضای هیأت عالی باید در اولین جلسه هیأت عالی سوگند یاد کنند. متن سوگندنامه اعضای هیأت عالی به‌‌شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم من در برابر قرآن مجید به خداوند بزرگ سوگند یاد می‌‌کنم که ضمن توجه مستمر به خطیر بودن وظیفه‌‌ای که برعهده من گذاشته شده است، در کلیه اظهارنظرها و تصمیم‌گیری‌های خود، مصالح ملت ایران، پیشرفت اقتصاد کشور، ترویج احکام نورانی اسلام در عرصه پول به ویژه حذف ربای بانکی، بانک و مالیه اسلامی مدون که در قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران مدون گردیده است و گسترش اخلاق و معنویت در تعاملات اقتصادی جامعه را در چهارچوب قانون اساسی مدنظر قرار دهم. منافع شخصی و فشارهای خارج از چهارچوب قانون، به‌هیچ‌وجه مرا از التزام به قوانین جمهوری اسلامی ایران و انجام وظایفی که شرعاً و قانوناً برعهده دارم، باز نخواهد داشت و حفظ محرمانگی اطلاعات و تصمیمات مطروحه و مأخوذه در هیات عالی را رعایت و از هرگونه منفعت طلبی و سودجویی شخصی و صنفی از آنها خودداری نمایم».

براساس پیشنهاد اسفندیار اختیاری کنسویه یزد نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی به منظور رفع ابهام درخصوص اصلاحات صورت گرفته در سوگندنامه مبنی بر اینکه «من در برابر قرآن مجید به خداوند بزرگ سوگند یاد می‌‌کنم» این تبصره اضافه شد «اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی به کتاب آسمانی خود سوگند یاد می کنند.»

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38686

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.