3

آیین پاسداشت روز اهدای خون «پیروان ادیان الهی» برگزار شد

  • کد خبر : 22419
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
آیین پاسداشت روز اهدای خون «پیروان ادیان الهی» برگزار شد
آیین پاسداشت روز اهدای خون پیروان ادیان الهی با حضور منتخبین مسیحیان آشوری و کلدانی، مسیحیان ارمنی شمال کشور و زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «شارلی انویه تکیه» نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اهدای خون هدیه‌ای برای تپش قلب دوباره بیماران است، گفت: زمان جنگ تحمیلی و با فداکاری سربازان، امنیت امروز ما ایجاد شد و امروز هم با از خود گذشتگی کادر درمان، از سلامت جامعه در مقابل ویروس کرونا دفاع شد و حالا وظیفه تک تک ما هست که قدردان یکدیگر باشیم و انسانیت را با این کار به هموطنانی که در بستر بیماری هستند، تقدیم کنیم.

وی گفت: از همه جامعه آشوری و کلدانی دعوت می‌کنم به بیمارانی که نیازمند به خون هستند، کمک کنند و زمینه ساز شادی دل بیماران هموطن شویم.

در ادامه، «آرا شاوردیان» نماینده مسیحیان ارمنی شمال کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایرانیان در فرهنگ‌هایی همچون کمک به همنوع پیشقدم بوده اند، خاطرنشان کرد: انسان زیباست و با انجام کارهای نیک، نامش ماندگار خواهد شد که اهدای خون یکی از این کارهاست و در خاطرها باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: بانک‌های اهدای خون در سراسر کشور به تمام گروه‌های خونی نیاز دارند و امیدواریم مثل دوران دفاع مقدس که عده‌ای با اهدای خون به مجروحین جنگ کمک کردند، این راه نیز توسط جوانان برای نجات جان بیماران ادامه پیدا کند.

اسفندیار اختیاری کسنویه نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه فرهنگی ایرانیان در نوعدوستی و مهربانی گفت: ما در ایران صاحب فرهنگ داد و دهش هستیم و یکی از آنها همین اهدای خون است که زندگی بخش جان بیماران می‌شود.

وی ادامه داد: هر روز می‌تواند روز اهدای خون باشد به طوری که جوانان و مردم باید بدانند می‌توانند سالی ۴ بار برای این کار خیرخواهانه در مراکز اهدای خون حاضر شوند و خوشحالیم که در روز نهم مهرماه به مناسبت پاسداشت یک شیرزن زرتشتی که ایشان را در سال ۱۳۹۲ از دست دادیم، به جمع اهداکنندگان خون پیوستیم.

در ادامه، پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه سازمان انتقال خون یک سازمان ملی است، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های ممتاز انتقال خون این است که هیچ محدودیت حضور برای اقوام، مذاهب و ادیان مختلف برای انجام این کار نجات بخش نیست و البته در مسائل اجتماعی، فرهنگی و هنری، یکی از وظایف ما این است که به صورت تخصصی مردم و گروه‌های مختلف با تنوع قوم، زبان و آئین را به مراکز اهدای خون دعوت کنیم.

وی ادامه داد: احترام ویژه ما برای حضور و مشارکت پیروان ادیان الهی در فرهنگ اهدای خون همیشگی بوده و این بار به بهانه نهم مهرماه زادروز زنده یاد مینا ایزدیار مؤسس انجمن تالاسمی است که این روز را به نماد مشارکت بیشتر همه اقوام و اقشار تبدیل کرده ایم.

نهم مهر ماه به بهانه زادروز زنده یاد مینا ایزدیار مؤسس انجمن تالاسمی که از جامعه زرتشتیان بود، به عنوان روز اهدایِ خون پیروان ادیان الهی نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.