3

تدریس رشته «مطالعات ادیان» در دانشگاه آلمان

  • کد خبر : 37793
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
تدریس رشته «مطالعات ادیان» در دانشگاه آلمان
رشته «مطالعات بین ادیان» در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه «تری‌یر» آلمان ارائه و تدریس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، هدف از ایجاد رشته مطالعات ادیان، توسعه گفت‌و‌گوهای بین مذهبی میان پیروان سه دین یهودیت، مسیحیت و اسلام است و این رشته(دوره) در ترم پاییز سال جاری میلادی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه خواهد شد.

دانشجویانی که برای این رشته پذیرفته می‌شوند، در طول تحصیل خود، با سه دین ابراهیمی و پویایی درونی آن‌ها آشنا می‌شوند و همچنین آموزش می‌بینند که پتانسیل گفت‌و‌گوی بین مذهبی را توسعه دهند و شباهت‌ها و تفاوت‌های میان سه دین الهی را تجزیه و تحلیل کنند.

این رشته نشان خواهد داد که ادیان ابراهیمی در جامعه آلمان تا چه اندازه با یکدیگر در ارتباطند و «دنیس هالفت» مدیر آن خواهد بود.

پیروان سه دین یهودیت، مسیحیت و اسلام در مدرسه یا در بخش مراقیت‌های معنوی در ارتش، فعالیت‌های اجتماعی یا بحث‌های سیاسی یا یکدیگر همکاری و همراهی می‌کنند و برای حل مشکلات در کنار یکدیگر می‌ایستند.

دنیس هالفت که استاد الهیات کاتولیک و محقق حوزه اسلامی است، درباره راه‌اندازی رشته جدید می‌گوید: افزایش حملات نژادپرستانه به مسلمانان و یهودیان در آلمان نشان می‌دهد که در کشور ما نیاز شدیدی به متخصصان با مهارت‌های بین فرهنگی و بین مذهبی وجود دارد.

رشته مطالعات ادیان چهار ترم طول خواهد کشید و دانشجویانی که در آن فارغ‌التحصیل شوند، می‌توانند در حوزه‌های دین، سیاست و جامعه وارد بازار کار شوند؛ به عنوان مثال در آموزش جوانان، همزیستی فرهنگی، مشاوره سیاسی یا کار اجتماعی از این افراد استفاده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.