1

وحشت صهیونیست‌ها از انتفاضه سوم/ حضور هزاران فلسطینی در نماز «فجر عظیم» مسجدالاقصی

  • کد خبر : 42253
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۰۰
وحشت صهیونیست‌ها از انتفاضه سوم/ حضور هزاران فلسطینی در نماز «فجر عظیم» مسجدالاقصی
وحشت صهیونیست‌ها از انتفاضه سوم، هشدار اتحادیه عرب نسبت به انفجار اوضاع در سرزمین‌های فلسطین، حضور هزاران فلسطینی در نماز «فجر عظیم» مسجدالاقصی و بازداشت گسترده فلسطینان در کرانه باختری از آخرین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رئیس سابق سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت که نشانه‌های روشنی از شروع سومین انتفاضه فلسطینی وجود دارد.

سرلشکر تامیر هیمن، رئیس سابق سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: روند حوادث به شکلی بی‌سابقه حکایت از امکان آغاز انتفاضه سوم فلسطین دارد.

وی گفت که صحنه فلسطین بیش از آنچه تصور می‌شود ملتهب‌ است به همین دلیل عملیات‌های انجام شده در قدس و ربوده شدن جسد تیران بیرو از نشانه‌های امکان انفجار مهیب اوضاع در میان مدت است.

این سخنان پس از دو انفجار در قدس در روز چهارشنبه بیان شد که در جریان آن یک اسرائیلی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که رویدادهای ماه‌های اخیر در کرانه باختری نشانه انتفاضه‌ای است که با انتفاضه‌های دهه هشتاد و سال ۲۰۰۰ متفاوت بوده و با خشونت فراوان علیه ارتش همراه است.

گیلی کوهن، مفسر سیاسی شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز گفت که سران امنیتی نسبت به انفجار اوضاع در شهرهای فلسطینی بسیار نگرانند.

هشدار اتحادیه عرب نسبت به انفجار اوضاع در سرزمین‌های فلسطین

پایگاه خبری «النشره» گزارش داد: احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه سرکوب فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی هر روز تشدید می‌شود، نسبت انفجار اوضاع در اراضی فلسطین هشدار داد.

وی تأکید کرد که بحران‌های نوظهور جهانی نباید بر مشکلات و بحران‌های گریبانگیر منطقه عربی و در رأس آن مسأله فلسطین که نمی‌توان آن را به حاشیه راند یا نادیده گرفت، سایه افکند.

دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به اینکه مردم فلسطین از رژیم اشغالگری رنج می‌برند که تنها می‌توان آن را آپارتاید توصیف کرد، افزود: تجاوزات و سرکوبگری‌های اسرائیل به‌گونه‌ای در حال تشدید است که هشداری برای انفجار اوضاع در سرزمین‌های اشغالی است و این امر در مقابل دیدگان جامعه بین‌الملل در حال وقوع است؛ جامعه بین‌المللی که به نظر می‌رسد از مسئولیت خود برای بررسی چشم‌انداز تشکیل دو کشور از طریق مذاکره شانه خالی کرده است.

ابوالغیط همچنین از کشورهای اروپایی خواست تا کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را با پایتختی قدس شرقی به رسمیت بشناسند.

بازداشت فلسطینان در کرانه باختری

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد که نظامیان صهیونیست یا یورش به مناطق مختلف کرانه باختری شماری از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

براساس این گزارش، نظامیان صهیونیست، یک جوان فلسطینی را در شهر رام الله به بهانه پرتاپ سنگ به سمت شهرک‌نشینان، با گلوله جنگی زخمی و سپس او را بازداشت کردند.

همچنین نظامیان صهیونیست، با یورش به بیت لحم در جنوب کرانه باختری، طولکرم در شمال کرانه باختری و سفلیت، شماری از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

در خبر دیگر مربوط به فلسطین اینکه ده‌ها نفر از دانشجویان دانشگاه «فلسطین» در طولکرم در درگیری با نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینان گاز اشک‌آور، گلوله جنگی و پلاستیکی در داخل دانشگاه شلیک کردند.

بر اساس اعلام منابع مذکور، ده‌ها دانشجو بر اثر حمله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

حضور هزاران فلسطینی در نماز «فجر عظیم» مسجدالاقصی

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گزارش داد که هزاران فلسطینی در نماز صبح «فجر عظیم» در مسجدالاقصی شرکت کردند.

براساس منابع خبری، هزاران شهروند فلسطینی از ساعات اولیه بامداد امروز با اجتماع در صحن‌های مسجدالاقصی در نماز صبح این مسجد حضور یافتند.

این در حالی است که از دیروز فراخوان‌هایی از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف برای حضور گسترده در نماز صبح و جمعه امروز مسجدالاقصی با هدف مقابله با توطئه‌های شهرک‌نشینان صهیونیست برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد مبارک منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=42253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.