2

واکنش‌ها به حضور امام جماعت سابق مسجد الحرام در آگهی تبلیغاتی

  • کد خبر : 27475
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
واکنش‌ها به حضور امام جماعت سابق مسجد الحرام در آگهی تبلیغاتی
حضور مجدد شیخ «عادل الکلبانی» امام جماعت سابق مسجد الحرام در یک کلیپ تبلیغاتی، موجی از انتقادات را علیه وی به راه انداخت.   

به گزارش پایگاه خبری مفاز، عادل الکلبانی بار دیگر در یکی از آگهی‌های تبلیغاتی مربوط به رویداد فرهنگی «فصل ریاض» حضور یافت. این اقدام واکنش‌های بسیاری را در شبکه اجتماعی توئیتر در عربستان به دنبال داشت.

الکلبانی در نخستین صحنه این کلیپ تبلیغاتی که توسط ترکی آل الشیخ، مشاور دربار آل سعود، در حساب رسمی خود در توئیتر به اشتراک گذاشته، به شکلی ظاهر شد که به نظر می‌رسید از فضای سریال معروف «بازی تاج و تخت» الهام گرفته است؛ او در لباسی شبیه قرون وسطی بر روی تپه‌ای ایستاده و به افق و آسمانی طوفانی خیره شده بود و عبارت «هبت هبوبها» (بادها وزیدن گرفت) را تکرار می‌کرد.

این عبارت با تمسخر کاربران توئیتر روبه‌رو شد و آنها با ایجاد هشتگی آن را به تمسخر گرفتند.

الکلبانی در این ویدئو در کنار تعدادی از ستارگان ورزشی و چهره‌های مشهور عربستانی از جمله یاسر القحطانی، رئیس اداره سرگرمی عربستان و ستاره فوتبال این کشور ظاهر شده است.

این کلیپ تبلیغاتی ۳ دقیقه‌ای با واکنش‌های مختلفی روبرو شد. مخالفان این اقدام، آن را چیزی جز تلاشی نکبت‌بار برای تحقیر و از بین بردن چهره شخصیت‌های مذهبی این کشور دانستند.

برخی از کاربران نیز از تبدیل شدن الکلبانی از امام جماعت سابق مسجد الحرام به یک دلقک، ابراز تأسف کردند.

برخی دیگر نیز نسبت به کشیده شدن این جریان به فتواهای جنبش بیداری یا هرگونه اظهار نظری که ممکن است اصلاحات اخیر در عربستان را زیر سؤال ببرد هشدار دادند.

این نخستین بار نیست که الکلبانی در تیزرهای تبلیغاتی فصل ریاض شرکت می‌کند. او در نوامبر ۲۰۲۱ نیز در یک ویدئوی تبلیغاتی جنجالی ظاهر شد که یک بازی جنگی ژاپنی را شبیه‌سازی می‌کرد.

الکلبانی به دنبال حضور در کلیپ‌های تبلیغاتی، از فتوای قبلی خود درباره ممنوعیت رقص و آواز و وکالت زنان عقب‌نشینی کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=27475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.