0

سیاست کنترل جمعیت در هند بر مسلمانان اثر گذاشته است

  • کد خبر : 48128
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۱۰
سیاست کنترل جمعیت در هند بر مسلمانان اثر گذاشته است
سیاست کنترل جمعیتی که هند در دهه های اخیر اجرا کرده اصلی ترین اثر خود را روی جمعیت مسلمانان گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،  سرشماری در هند در هر 10 سال یکبار انجام می شود که آخرین بار در سال 2011 انجام شده است. طبق این سرشماری مسلمانان دومین جامعه مذهبی بزرگ هند هستند و 14.2٪ از جمعیت 1.2 میلیاردی را تشکیل می دهند. هندوها 79.8٪ را تشکیل می دهند.

سرشماری سال 2021 به تعویق افتاده است اما سازمان ملل پیش بینی کرده است که جمعیت هند در این ماه به 1.42 میلیارد نفر برسد. جمعیت مسلمان این کشور پس از اندونزی و پاکستان سومین جمعیت جهان است

روند کوچک‌تر شدن خانواده‌های مسلمان در هند در 15 سال گذشته قابل مشاهده است. بررسی ملی سلامت خانواده نشان می‌دهد که نرخ باروری مسلمانان – میانگین تعداد فرزندان یک زن – از 2.6 در سال 2015 به 2.4 در سال 2019 کاهش یافته است.

با اینکه مسلمانان هنوز دومین اقلیت در هند هستند اما طبق آمارهای رسمی سریع ترین کاهش جمعیت متعلق به آنان است.

با این حال تبلیغات علیه فرزندآوری در هند روز به روز درحال گسترش است. مسلمانان نیز از این تبلیغات مصون نیستند و به ویژه بر خانواده های فقیر که در روستاها و حاشیه شهرها زندگی می کنند اثر می گذارد.

داده‌های دولتی در سال‌های 2021-2019 نشان می‌دهد که 11.8 درصد از جمعیت مسلمانان نیازی برآورده نشده برای کمک به فضا یا محدود کردن کودکان داشتند. داده ها همچنین نشان می دهد که نرخ باروری مسلمانان از عدد 2.4 به سرعت به سمت نرخ 1.94 که نرخ باروری هندوها است کاهش می یابد.

کارشناسان معتقدند این کاهش شدید جمعیت نشان می دهد که تبلیغات حزب حاکم و هندوهای افراطی مبنی بر افزایش جمعیت مسلمانان و غلبه آنها بر هندوها کاملاً بی اساس بوده و راهی برای سرکوب بیشتر مسلمانان هند است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.