2

رهبر انقلاب حدیث ثقلین را محور اتحاد شیعه و سنی می‌دانند

  • کد خبر : 22915
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۰۸
رهبر انقلاب حدیث ثقلین را محور اتحاد شیعه و سنی می‌دانند
به مناسبت هفته وحدت مجمع تخصصی فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) اولین نشست از سلسله نشست‌های خود را با موضوع «شاخصه های تقریب از دیدگاه مقام معظم رهبری» برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت الاسلام اکبر روستایی در نشست «شاخصه های تقریب از دیدگاه رهبر انقلاب» از سلسله نشست‌های مجمع تخصصی فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) به تأکید رهبر انقلاب بر حدیث ثقلین به عنوان محور اتحاد شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: مسأله تفرقه افکنی میان مسلمانان از مهمترین اهداف دشمنان اسلام است. روزنامه «السفیر» در مقاله‌ای که سال ۲۰۰۱ منتشر کرد نوشت هرچه کراهت مسلمانان نسبت به یکدیگر بیشتر شود با مصلحت انگلیسی‌ها سازگارتر است.

وی در ادامه به تبیین وحدت از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و ابراز کرد: مقام معظم رهبری به عنوان فردی حکیم و نکته سنج، وحدت را نه یک تاکتیک سیاسی بلکه یک اعتقاد و ایمان قلبی می‌دانند و بر حفظ آن تاکید ویژه دارند.

حجت الاسلام روستایی پنج شاخصه را مطابق بیانات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: رعایت ادب در بیان حق، در نظر گرفتن مصلحت اسلام، عدم تعصب در بررسی مطالب، تحریک نکردن عصبیت مذهبی و برگزار نکردن جلسات وحدت شکن از مهمترین عوامل مبارزه با برنامه‌های تفرقه انگیزانه دشمن به شمار می‌رود.

اکبر روستایی + دیدگاه رهبر انقلاب درباره اتحاد مسلمانان

این کارشناس دینی در ادامه به برخی از موانع وحدت اشاره کرد و گفت: دشنام دادن را خلاف سیره ائمه معصومین (ع) است. از دیگر موانع وحدت می‌توان به مسائل اختلاف انگیز در ایام خاص اشاره کرد. حضرت آقا تاکید دارند که در ایام فاطمیه مسائل اختلافی بیان نشود. سومین مانع وحدت هم نگاه دوگانه است که از دیدگاه مقام معظم رهبری، برادران فلسطینی سنی مذهب و برادران حزب الله لبنان که شیعه هستند تفاوتی ندارند و این در سخنان ایشان آمده است.

وی در پایان این نشست، محور وحدت از دیدگاه مقام معظم رهبری را «حدیث ثقلین» و اهل بیت عنوان کرد و اینکه شیعه و سنی باید زیر پرچم کلام رسول خدا (ص) در حدیث ثقلین با یکدیگر جمع شوند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.