3

 دستگیری مظنون اصلی قتل شیعیان در آمریکا/ سه مقتول اخیر نام‌خانوادگی «حسین» داشتند

  • کد خبر : 37843
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
 دستگیری مظنون اصلی قتل شیعیان در آمریکا/ سه مقتول اخیر نام‌خانوادگی «حسین» داشتند
محمد سيد، مرد ۵۱ ساله افغانستانی، متهم به قتل دو پاکستانی به نام‌های آفتاب حسین و محمد افضل حسین شده و همچنین مظنون به قتل دو نفر دیگر است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، افغانستان اینترنشنال و ایندیپندنت مردی که مظنون اصلی کشتن چهار مرد مسلمان در ایالت نیومکزیکوی آمریکا بود دستگیر شد. هارولد مدینا، رئیس پلیس شهر آلبوکرکی در این ایالت، روز سه‌شنبه ۹ اوت در توییتر این خبر را اعلام کرد. مدینا نوشت: «ما خودرویی را که گمان می‌کنیم در قتل اخیر مردی مسلمان در آلبوکرکی نقش داشته است ردگیری کردیم. راننده دستگیر شد و او مظنون اصلی این قتل‌‌ها است.»

محمد سيد، مرد ۵۱ ساله افغانستانی، متهم به قتل دو پاکستانی به نام‌های آفتاب حسین و محمد افضل حسین شده و همچنین مظنون به قتل دو نفر دیگر است.

یک مورد از این قتل‌ها در نوامبر ۲۰۲۱ و سه مورد دیگر در هفته‌های اخیر رخ داد. تبار هر چهار قربانی به شبه‌قاره هند بازمی‌گردد و به نظر می‌رسد شیعه بوده‌اند. این احتمال مطرح است که علت قتل آن‌ها به شیعه‌ بودنشان مرتبط باشد. یک منبع نزدیک به جامعه مسلمانان آلبوکرکی به ایندیپندنت گفت: «شیعه بودن سه نفر از قربانیان تایید شده است. نفر چهارم هم حسین نام دارد که شاید باعث شود برخی افراد تصور کنند شیعه است.»

جسد مرد چهارم، نعیم حسین ۲۵ ساله، چند ساعت پس از شرکت در تشییع‌ جنازه دو نفر دیگر پیدا شد. او چهارمین قربانی مسلمان از ماه نوامبر و سومین قربانی در عرض دو هفته اخیر بود. پلیس هنوز سرنخی از ارتباط بین این چهار قتل پیدا نکرده است.

سه مقتول اخیر در ایام عزاداری امام حسین(ع) کشته شده‌اند و نام‌خانوادگی «حسین» داشته‌اند. نعیم حسین اهل پاکستان و جمعه شب گذشته کشته شد. قتل او اندکی پس از قتل «محمد افضل حسین» ۲۷ساله در ۱ اوت و «آفتاب حسین» ۴۱ساله در ۲۶ جولای که آنها نیز اهل پاکستان و اعضای یک مسجد بودند، رخ داد. اولین مورد در نوامبر اتفاق افتاد و مربوط به قتل «محمد احمدی» ۶۲ساله از افغانستان بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.