1

دادگاه هند بنیاد «البحوث الإسلامیه» را به مدت ۵ سال غیر قانونی اعلام کرد

  • کد خبر : 33607
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
دادگاه هند بنیاد «البحوث الإسلامیه» را به مدت ۵ سال غیر قانونی اعلام کرد
وزارت کشور هند در اطلاعیه‌ای که ۳۰ مارس صادر کرد، بنیاد «البحوث الإسلامیه» (IRF) را غیرقانونی و فعالیت آن را به مدت پنج سال ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در اطلاعیه وزارت کشور هند آمده است که سخنان ذاکر نایک، بنیانگذار بنیاد «البحوث الإسلامیه» یا IRF، غیر قابل قبول است، زیرا او تروریست‌های شناخته شده را تمجید می‌کند و همچنین اعلام می‌کند که هر مسلمان باید تروریست باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که مؤسس IRF همچنین به ترویج گرویدن اجباری جوانان به اسلام، توجیه بمب‌گذاری‌های انتحاری، طرح نظرات اعتراض‌آمیز علیه هندوها، خدایان هندو و سایر ادیان، که به اهانت به ادیان دیگر است، پرداخته است.

در این اطلاعیه آمده است: «نایک همچنین جوانان مسلمان و تروریست‌های هند و خارج از کشور را برای ارتکاب اقدامات تروریستی تشویق می‌کند».

پیش از برگزاری دادگاه ضد تروریسم، وکیل کل اظهار داشت که شواهد زیادی در پرونده وجود دارد که نشان می‌دهد ذاکر نایک با تبلیغ آموزه‌های خود از طریق ویدیوها و سخنرانی‌ها و سخنرانی‌های تحریک‌آمیز که از طریق کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، همچنان با پیروان خود در هند ارتباط برقرار می‌کند.

در اطلاعیه وزارت کشور همچنین آمده است که مطالب ثبت‌شده در این دادگاه نشان می‌دهد که متولیان بنیاد البحوث الإسلامیه و به ویژه ذاکر نایک به سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس به منظور جمع‌آوری سرمایه ادامه می‌دهند و تراست‌ها، سازمان‌های غیردولتی و شرکت‌هایی پوششی را افتتاح کرده‌اند که همه آنها تنها با هدف رادیکال کردن افراد و به‌ویژه جوانان مسلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ذاکر نایک، مبلغ برجسته هندی و البته انگلیسی‌زبان و متخصص در فضای ادیان تطبیقی است که به جرأت می‌توان گفت بیش از هر مسلمان زندۀ دیگری، باعث گرایش غیرمسلمانان به اسلام شده و در شبه‌قاره هند و جهان اسلام به پدیده‌ای تبدیل گردیده است.

ظاهر نایک با ریشی بلند و عرقچینی بر سر، در کنار کت و شلوار و کراوات، نشان کاملی از سرّ درون اوست. او از طرفی اصرار دارد که هر آنچه مسلمین می‌گویند باید طبق قرآن و حدیث صحیح باشد و از طرف دیگر عقل و منطق و همچنین علم را در کنار قرآن و حدیث از منابع معتبر برای رسیدن به حقیقت می‌شمرد؛ و این یعنی سلفیت در کنار روشنفکری!

ذاکر نایک از سال ۲۰۱۶ به دلیل تحت تعقیب قرار گرفتن از سوی دولت هند، در مالزی به سر می‌برد. او در هند به «پول‌شویی، نفرت‌پراکنی و ترویج تروریسم» متهم است. وی همچنین به دلیل اظهارات اخیرش در باره حقوق هندوها در معرض انتقاد‌های شدید قرار گرفته است.

ذاکر نایک به تازگی با زیر سوال بردن نابرابری میان هندوها و دیگر اقلیت‌های ساکن در مالزی گفته بود که حقوق هندوها در این کشور جنوب شرق آسیا «صد برابر بیشتر» از اقلیت مسلمان در هند است.

هند تاکنون چندین بار از مالزی درخواست کرده است که ذاکر نایک را به این کشور تحویل دهد اما این درخواست‌ها از سوی مالزی رد شده‌اند. این امر سبب سرد شدن روابط و تنش میان هند و مالزی شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.