1

تجلیل نخست‌وزیر عراق از نقش آیت الله سیستانی در حمایت از روند دموکراتیک

  • کد خبر : 39609
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۰۱
تجلیل نخست‌وزیر عراق از نقش آیت الله سیستانی در حمایت از روند دموکراتیک
نخست‌وزیر عراق در سخنان خود در سازمان ملل متحد از نقش مرجعیت دینی عراق در حمایت از روند دموکراتیک در این کشور قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از تمامی نهادها و کشورها و تمامی کسانی که از برگزاری انتخابات اکتبر ۲۰۲۱ عراق حمایت کردند به ویژه آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق بابت حمایتش از روند دموکراتیک در این کشور تقدیر و تشکر کرد.

الکاظمی اظهار کرد: با وجود برگزاری موفق انتخابات اما احزاب سیاسی عراق نتوانستند به توافقی درباره تشکیل دولت برسند و این امر به بن‌بستی سیاسی منجر شد.

وی افزود: دولت من خواستار انجام گفت‌وگویی جدی و شفاف با حضور تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی جهت بررسی راه‌های خروج از بحران سیاسی فعلی است.

الکاظمی ادامه داد: عراقی‌ها علی‌رغم شرایط سخت از روحیه امید برای مبارزه با تروریسم و ​​شکست آن استفاده کردند. این کار دشواری بود و مردم ما فداکاری‌های عظیمی را برای آزادسازی سرزمین‌های خود از دست باندهای تروریستی داعش انجام دادند. من در اینجا از شهدای عراقی یاد می‌کنم که جان خود را برای دفاع از ارزش‌های آزادی، عدالت، دموکراسی و حقوق بشر فدا کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=39609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.