8

انتشار کتابی درباره شناخت قرآن از سوی کشیش مسیحی در هند

  • کد خبر : 38924
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
انتشار کتابی درباره شناخت قرآن از سوی کشیش مسیحی در هند
یک کشیش مسیحی با هدف کمک به خوانندگان غیرمسلمان در کشف گنجینه‌های معنوی موجود در قرآن، کتابی نوشت که از سوی انجمن مطالعات اسلامی مستقر در دهلی نو منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پروفسور ممتاز اخترالوصی از جامعه ملیه اسلامیه دهلی این کتاب را در برنامه‌ای که به طور مشترک توسط بنیاد ایندیالوگ و موسسه اجتماعی هند و انجمن مطالعات اسلامی سازماندهی شده بود رونمایی کرد.

این کتاب توسط کاردینال مایکل لوئیس فیتزجرالد، یکی از برجسته‌ترین اندیشمندان کاتولیک در زمینه روابط مسیحیان و مسلمانان نوشته شده است.

این کاردینال ۸۵ ساله بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۲ در شورای پاپی برای گفتگوی بین ادیان به عنوان منشی و سپس برای شش سال بعد به عنوان رئیس این مرکز خدمت کرد.

هنگام رونمایی از کتاب، وصی از کاردینال فیتزجرالد برای نگارش این کتاب شگفت انگیز تشکر کرد. وی همچنین گفت که این کشیش بیان می‌کند که مسیحیان می‌توانند با خواندن و تأمل در آیات قرآن، برادران مسلمان خود را بهتر بشناسند، بدون اینکه به هویت مسیحی‌شان خدشه وارد شود.

از آنجایی که قرآن مرکز اسلام است، کتاب جدید به مسیحیان کمک می‌کند تا با مسلمانان وارد گفتگوی صمیمانه شوند. این ایده ناشی از ارتباط طولانی این کشیش با جهان اسلام، شناخت عمیق او از اسلام و مسلمانان و تعهد عمیق او به ایمان مسیحی اش بود.

پدر یسوعی دنزیل فرناندز، مدیر اجرایی مؤسسه اجتماعی هند، از حاضران این گردهمایی خواست تا زمینه‌های مشترک همگرایی بین این دو دین بزرگ را بررسی کنند.

بهزاد فاطمی، دبیرکل بنیاد ایندیالوگ، گفت‌وگوی ادیان را امری ضروری دانست. وی افزود: گفت‌وگو اولین گام در ایجاد یک جامعه سالم است.

پدر یسوعی جوزف ویکتور ادوین، دبیر انجمن مطالعات اسلامی، خاطرنشان کرد که کلیسای کاتولیک تأیید می‌کند که هیچ چیز را که در ادیان مختلف درست و مقدس باشد رد نمی‌کند. کلیسا مشتاقانه درباره امور «واقعی و مقدس» از ادیان دیگر می‌آموزد.

علاوه بر این، کلیسای کاتولیک از مسیحیان می‌خواهد که با سنت‌های ملی و مذهبی هموطنان خود آشنا شوند. در مورد اسلام، کلیسای کاتولیک اسلام را به عنوان اولین دین بزرگ توحیدی غیر انجیلی معرفی می‌کند.

سند شورای واتیکان Lumen Gentium (۱۶) تأکید می‌کند که طرح نجات شامل کسانی می‌شود که خالق را تصدیق می‌کنند. در وهله اول در این میان مسلمانانی هستند که با اقرار به ایمان به ابراهیم، ​​همراه با ما خدای یگانه و مهربانی را می‌پرستند که در روز آخرت بر بشریت داوری خواهد کرد.

توجه به اینکه مسیحیان و مسلمانان خدای یگانه و بخشنده را می‌پرستند، نکته قابل توجهی است.

پدر ادوین همچنین گفت: با وجود چنین صراحتی از سوی کلیسای کاتولیک نسبت به مسلمانان، بسیاری از مؤمنان مسیحی، از جمله برخی از روحانیون در هند نه تنها نسبت به اعتقادات مسلمانان بی‌اطلاع هستند، بلکه با آموزه‌های کلیسا در مورد مسلمانان نیز آشنا نیستند.

تعصبات بی اساس فراوان نسبت به قرآن، ترس و بدگمانی را در دل بسیاری از مسیحیان ایجاد می‌کند. پدر ادوین گفت که امیدوار است این کتاب به مسیحیان برای درک بهتر از عقاید اسلامی کمک قابل توجهی کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.