2

آمار خودکشی مسلمانان آمریکا دو برابر پیروان دیگر ادیان است

  • کد خبر : 22474
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
آمار خودکشی مسلمانان آمریکا دو برابر پیروان دیگر ادیان است
اخیرا در یکی از مطالعات جدید جامعه شناسی، محققان به این نتیجه رسیده اند که مسلمانان ایالات متحده آمریکا، دو برابر گروه های مذهبی دیگر، اقدام به خودکشی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اخیرا در یکی از مطالعات جدید جامعه شناسی، محققان به این نتیجه رسیده اند که مسلمانان ایالات متحده آمریکا، دو برابر گروه های مذهبی دیگر، اقدام به خودکشی می‌کنند. در این مطلب به بررسی تاثیرات حادثه 11 سپتامبر بر روی سلامت روان مسلمانان خصوصا مسلمانان آمریکا پرداخته شده است.

گفتگوها و مصاحبه های مختلفی در این زمینه انجام شده است که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

شروع حادثه از نگاه یک مادر
وقتی که حادثه 11 سپتامبر اتفاق افتاد و تروریست ها اقدام به تخریب برج های دوقلو کردند، من به تازگی طعم مادر شدن را چشیده بودم. پسرم که نام او را طارق گذاشته بودیم، کمی بیشتر از یک سال سن داشت. من برای مراقبت بیشتر از طارق از شغل خود استعفا داده و تبدیل به یک مادر تمام وقت شدم.

نام او را طارق گذاشتیم زیرا طارق نام سوره‌ی هشتاد و هفتم قرآن کریم است که در آن درباره مجموعه ای از فرشتگان نگهبان و برنامه های خدا برای انسان ها صحبت شده است. در تفاسیر و ترجمه های قرآن آمده است که طارق به معنای “ستاره ای با درخشندگی بسیار” است. پسرم نیز مانند ستاره ای درخشان زندگی ما را روشن کرده بود. من عاشق مادر بودن شده بودم و طارق کودکی بسیار دوست داشتنی بود. تمام حواس من صرف مادری کردن خرج می‌شد با اینکه بسیاری از روزها خسته و مضطرب می‌شدم.

حادثه 11 سپتامبر یک اتفاق بسیار سنگین بود. روز بعد ما از سینسینتی به پیتسبورگ نقل مکان کردیم. من اول هفته برای پیدا کردن مردم مسلمان به مسجد رفتم و داستان و اتفاقات خود را برای آنها تعریف کردم. روزها و هفته های بعد از این اتفاق، غم انگیزترین روزهای زندگی من بود. نه تنها به کشورم صدمه وارد شده بود، بلکه دنیا را وحشت فرا گرفته بود. همه چیز بهم ریخته بود، جنگ در افغانستان، تصویب قانون میهن پرستان، بازرسی FBI از منزل من، اخبار مربوط به خشونت های هدفمند علیه مساجد و مسلمانان و مدارس اسلامی، نزدیک شدن به جنگ عراق و… همه اینها زمینه شروع یک زندگی جدید به عنوان تنها زن محجبه در یک مدرسه با کلاسی 150 نفر بود. من به همراه کودکی نوپا، در پی کشف شهر جدیدی بودم که در آن هیچکس را نمی‌شناختم.

اسلام هراسی در آمریکا
یک مطالعه جدید در JAMA PSYCHIATRY  با استفاده از داده های ISPU  نشان می‌دهد که مسلمانان آمریکا یک گروه مذهبی تحت تبعیض شدید است. پیروان دین اسلام دو برابر ادیان دیگر دست به خودکشی زده اند.

این آمار بسیار نگران کننده است و نشان دهنده تاثیرات حادثه 11 سپتامبر بر روی سلامت روان مسلمانان است. پس از این حادثه، موسسات و مراکز زیادی برای پیگیری سلامت روان مسلمانان تاسیس شد. مانند مرکز خلیل که مراقبت های مستقیم فرهنگی و روانی را ارائه می‌دهد.

در واقع اسلام هراسی در آمریکا، جان هزاران مسلمان را به خطر انداخته است و این مراکز تلاش می‌کنند آرامش را به این جامعه بازگردانند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.