16

آلت پرستی در هندوستان

  • کد خبر : 20264
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
آلت پرستی در هندوستان

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سرزمين هند نه تنها در زمينه آب و هوا و مردمان سرزمين عجايب است، بلکه در زمينه اديان هم سرزمين عجيبی است. تنوع و پيچيدگی عقايد در هندوستان بسيار دامنه دار است. گفته‌اند در ميان اديان دنيا، دين هندويی مانند يك انبار فروشنده دوره گرده است كه هم اشياء نفيس […]

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سرزمين هند نه تنها در زمينه آب و هوا و مردمان سرزمين عجايب است، بلکه در زمينه اديان هم سرزمين عجيبی است. تنوع و پيچيدگی عقايد در هندوستان بسيار دامنه دار است. گفته‌اند در ميان اديان دنيا، دين هندويی مانند يك انبار فروشنده دوره گرده است كه هم اشياء نفيس و عتيقه در آن ديده می شود و هم ملزومات روزمره خريداران.

کیش آلت پرستی یکی از فرقه های آیین هندو است که محل اصلی آن کشور هندوستان است. آیین هندو معتقد به صدها خدا و دارای صدها فرقه است که معروفترین خدایان آن برهما، ویشنو و شیوا می باشد. شیوا بتی است با چهار دست که در حال رقصیدن است و نقش او در عالم، فانی کردن و احیای مجدد است.

شیوا پرستان، به آلت جنسی شیوا، که آن را لینگا یا نرینه می نامند، عنایت ویژه داشته آن را هم می پرستند. آلت پرستان هندو مجسمه آلت مردانه را در معابد نصب می کنند و در خانه ها نگه می دارند و هر ساله مجسمه ی بسیار بزرگ و غول آسایی از آلت مردانه ساخته، بر روی کامیونی سوار و در خیابان های دهلی (پایتخت هندوستان) به نمایش می گزارند. معبد سومنات که بتخانه ای با چهار گنبد طلا و خزانه ای پر از جواهرات بود و توسط سلطان محمّد غزنوی تخریب شد، بتخانه آلت پرستان بود.

گروهی از شیوا پرستان به نام لینگاوات همواره مجسمه ای از آلت مردانه را در کیف کوچکی به گردن می آویزند. گفته شده که این فرقه در گذشته برای لینگا انسان نیز قربانی می کرده است. در مقابل این فرقه مرد گرا، فرقه شَکتی قرار دارد که برای زنان توجهی ویژه دارد و در معابد آنها زنان جوان می رقصند؛ این فرقه رقص و آواز وحشیانه و گوش خراش و حرکات جنون آمیز را برای تکامل روحی انسان لازم می داند.

در فرهنگ آلت پرستی برهنه بودن یک عمل پسندیده و ستوده است؛ ولی حکومت هندوستان بنا به ملاحظات بین المللی، اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهد؛ لکن بزرگان و به اصطلاح، مقدّسین این فرقه، در معابدشان برهنه، به شکل یوگیها می نشینند و مردم کاسه آب یا شیر به دست، مقابل آنها صف می کشند تا آب یا شیر خود را با آلت آنها متبرّک کنند.

همانگونه که هموطنان گاو پرستشان به مدفوع و ادرار گاو تبرک می جویند و خوردن آن دو را باعث تطهیر درون می دانند و قابلمه به دست، دنیال گاو راه می افتند تا مدفوع تازه آن را که از قداست بیشتری برخوردار است به دست آورند.

آلت پرستان، آلت مردانه را نماد حیات بخشی، باروری و آفرینش می دانند و یک نحوه خالقیت برای آن قائلند. لذا در بیان فلسفه مذهب خود می گویند: آلت تنها عامل حیات و زندگی است که حیات را به وجود آورده است و زندگی ما انسانها به وسیله ی آن ادامه می یابد پس باید آن را گرامی داشت.

همان گونه که هموطنان گاو پرستشان گاو را مظهر رزاقیت شمرده و تقدیس می کنند.

برای این گروه، نمایش آلت مردانه نوعی نیایش و عبادت مذهبی است و تلقی جنسی از مراسم نیایش خود را کفر و توهین به مقدسات مذهبی خود می شمارند.

آلت پرستی همچنین در ژاپن، تایلند و سایر کشورهای تحت تاثیر آیین های هندو رواج دارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=20264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.