3
تقویم ادیان؛

روز خون مسیح؛ با ارزش ترین خون مسیحیان

  • کد خبر : 36501
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۵:۰۴
روز خون مسیح؛ با ارزش ترین خون مسیحیان
به باور مسیحیان کاتولیک، خون مسیح، باارزش است چرا که فدیه بزرگ خود مسیح است که برای رستگاری و نجات بشریت پرداخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کلیسای کاتولیک رم در این روز خون مسیح را گرامی می‌دارند و باور دارند قدرت و نیروی حیات‌بخش دارد. بزرگ‌داشت این عید که در قرن شانزدهم در اسپانیا رواج یافت، به ایتالیا و از سوی پاپ پیوس نهم به کل کلیسا گسترش یافت. او در سال 1849 میلادی این عید را در نخستین یک‌شنبه جولای قرار داد. پس از او پاپ پیوس دهم این مناسبت را به نخستین روز جولای انتقال داد.

به باور مسیحیان کاتولیک، خون مسیح، باارزش است چرا که فدیه بزرگ خود مسیح است که برای رستگاری و نجات بشریت پرداخته شده است.

از آنجا که بدون ریخته شدن خون، بخشش گناهان انجام نخواهد شد، کاتولیک‌ها معتقدند «کلمه مجسم» نه تنها او زندگی خود را برای رستگاری و رهایی جهان عرضه داشت بلکه با مرگی خونین این کار را صورت داد تا بدون خون، بی‌روح و مرده بر صلیب قرار گیرد و بشریت نجات یابد. او بر بالای صلیب کفاره تمامی گناهان انسان را پرداخت.

به باور مسیحیان، مسیح، خداوند است که جهان را به سوی خود می‌خواند و مسیح زندگی و خون خود را برای تمامی انسان‌ها عرضه داشت، انسان‌هایی دارای هر دین و باور. مناسبت باارزش‌ترین خون، فراخوانی برای پشیمانی و جبران است.

ماهیت و چیستی روز باارزش ترین خون

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!